Nekromanti Sprängkoeficienter i N2?

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
I reglerna för explosioner och skador i N2, står det (jag förbannar migsjälv för att jag inte skrev upp sidnummer, men i krokarna av s.121 i N2's grundregelbok) står det att alla sprängämnen har en faktor som talar om hur kraftiga dom är i förhållande till trotyl.. men jag kan för mitt liv inte hitta några sådana faktorer på någon sida i boken så jag antar att dom glömts bort eller struntats i. Så jag är lite nyfiken på om neogames Har nån sån lista med sprängämnen som jämförs i styrka så man kan ta reda på hur mycket skada/sprängradie X mg av "fnöööp" gör?
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: Det kommer säkert i Neotech Offensiv...

Färdigheten Sprängteknink kommer förhoppningsvis at bli stentuff efter det att man har köpt NO
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Det kommer säkert i Neotech Offensiv...

är den inte redan maxad? har man tillräckligt bra kan bara fantasin sätta gränsen..

jag och några kompisar sprängde våra högstadieskolor i framtiden.. de var stora läroverk med universitet och hela skiten.. vi sprang runt och samlade sprängdeg och synkroniserade sprängladdningar lite överallt...snacka om udda sätt att avreagera sig på..fast.. NO lär bli ganska maxad och det kommer att finnas jämförelser mellan sprängämnen och en massa ammo, ett snabbare stridssytem, felr närstridsfärdigheter, fler stridkonster typ Taek-Won-Do och Judo osv
Må väl!

Jag vet att jag har rätt!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Det kommer säkert i Neotech Offensiv...

Allt du tar upp finns med i NO, förutom ett snabbare stridssystem. Det finns redan med i N2 (jmf med N1).

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Det kommer säkert i Neotech Offensiv...

Det råder ju delade meningar om det.

Snow
Dead, but still walking around
 

Darkfed

Veteran
Joined
27 Aug 2000
Messages
24
Location
GBG
Med hjälp av vanliga sprängämnestabeller från verkligheten kan man räkna lite på det.

<pre>Namn Relativ Effektiviktet
Svartkrut 0.55
TNT 1
Semtex 1.34
C4 1.34
Nitroglycerin 1.50
</pre><p>Så, förutsatt att dessa värdena är korrekta, så motsvarar 100 g C4, 134 g TNT.
 

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Nånstans på min stackars överfulla hårddisk har jag en lista (fler listor) med prylar som den amerikanska armén använder när de vill "ta bort" saker. Förutom namn och koefficient, listas bland annat storleken på standardförpackningarna (_så_ många _så_ stora _såna_ kuber i en _sån_ låda som väger _så_ mycket...) och vilka tändhattar man använder. Mycket proffsigt (annan kille gjorde't, till ett annat rollspel).

Den bör gå att hitta nånstans på <A HREF="http://www.thesupplybunker.net" target="_new">http://www.thesupplybunker.net</A>, eftersom det var där jag snodde den ifrån. Det finns en massa annat roligt där också, och en del borde kunna gå att använda i N2.

Sebastian

--
Khyron/Sebastian Palm
sebastian.palm@swipnet.se
 
Top