Nekromanti Spränga i bitar

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Finns det nån regel för hur man granatar sönder folk (i meningen att få dom tappa extremiteter)

"After all, how can we be less then our dreams"
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Hmmm...

Är det inte så att Explosions-skador kan ge en viss brytrisk (BR) beroende på var man skadas??? Vet inte just nu, för jag har varken SL-skärmen eller grundreglerna här...

->>Magnus<<-
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Re: Hmmm...

jo man kanske kan bryta nåt men saker och ting lossnar inte för det, det finns ju inga amputationsslag. Detta kan ju göra att vi svagsinta rollspelare slutar att tro på skräckhistoriernamed folk som spränger bort händer på hemmabyggda bomber/images/icons/wink.gif

"After all, how can we be less then our dreams"
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Hmmm...

Ehh.. det kanske inte är så att handen lossnar och flyger iväg utan snarare att den trasas sönder så kraftigt att man enbart har en massa löst hängande slamsor kvar. Typ som de skisser som visar vad som händer med en fot när man trampar på en trampmina. Den lossnar inte, den blåses upp som ett paraply och spricker på en massa otrevliga sätt (om man får tro skisserna).

annars kan du väl kasta bola med pentylstubin som snöre /images/icons/scream.gif
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Re: Hmmm...

> annars kan du väl kasta bola med pentylstubin som snöre

Vad ska man då ha som vikter? Det måste ju vara något man vågar kasta med, men som är känsligt (och kraftigt) nog att smälla av när det virat sig ett par varv och slår i kroppen?
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Re: Hmmm...

Ja ja, men oavsett om extremiten trillar av eller slamsas till oigenkännlighet så är den förlorad och finns det inga regler för det

"After all, how can we be less then our dreams"
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Re: Hmmm...

Nu har jag inte regelboken framför mig, men står det inte något om när det är dags att amputera en kroppsdel pga skador?

Eller är du ute efter någon slags "max-trauma-per-kroppsdel"-tabell?
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Re: Hmmm...

pga huggskador i en kroppsdel ja, men eftersom explosion drabbar hela kroppen så...

"after all, how can we be less then our dreams"
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Re: Hmmm...

Visstja...
Men då kan man ju helt enkelt räkna extraskador, slå fram ett område för varje extraskada och slå amputationsslag som om skadan kom från en huggskada...

Fast det är klart - det kanske skulle bli lite overkill....
En explosion med skada 40+ skulle ge fyra extraskador, och med lite tur har man sedan sprängt av allt vad armar och ben heter.... /images/icons/sick.gif
 

Umbrood

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
1
Location
Umeå,
Jag har gjort några egna regler för att lösa sprängskada baserat på hur man räckar ut brännskador, dom är väldigt gamla
(innan N2 och Offensiv)
Jag kan försöka att leta fram dom om det skulle vara av intresse. Om jag kommer ihåg rätt så var dom ganska bra men dödliga om man var oskyddad, men det är ju granater och explosioner vi pratar om.
 
Top