Är det inte så att Explosions-skador kan ge en viss brytrisk (BR) beroende på var man skadas??? Vet inte just nu, för jag har varken SL-skärmen eller grundreglerna här...
jo man kanske kan bryta nåt men saker och ting lossnar inte för det, det finns ju inga amputationsslag. Detta kan ju göra att vi svagsinta rollspelare slutar att tro på skräckhistoriernamed folk som spränger bort händer på hemmabyggda bomber/images/icons/wink.gif
Ehh.. det kanske inte är så att handen lossnar och flyger iväg utan snarare att den trasas sönder så kraftigt att man enbart har en massa löst hängande slamsor kvar. Typ som de skisser som visar vad som händer med en fot när man trampar på en trampmina. Den lossnar inte, den blåses upp som ett paraply och spricker på en massa otrevliga sätt (om man får tro skisserna).
annars kan du väl kasta bola med pentylstubin som snöre /images/icons/scream.gif
> annars kan du väl kasta bola med pentylstubin som snöre
Vad ska man då ha som vikter? Det måste ju vara något man vågar kasta med, men som är känsligt (och kraftigt) nog att smälla av när det virat sig ett par varv och slår i kroppen?
Visstja...
Men då kan man ju helt enkelt räkna extraskador, slå fram ett område för varje extraskada och slå amputationsslag som om skadan kom från en huggskada...
Fast det är klart - det kanske skulle bli lite overkill....
En explosion med skada 40+ skulle ge fyra extraskador, och med lite tur har man sedan sprängt av allt vad armar och ben heter.... /images/icons/sick.gif
Jag har gjort några egna regler för att lösa sprängskada baserat på hur man räckar ut brännskador, dom är väldigt gamla
(innan N2 och Offensiv)
Jag kan försöka att leta fram dom om det skulle vara av intresse. Om jag kommer ihåg rätt så var dom ganska bra men dödliga om man var oskyddad, men det är ju granater och explosioner vi pratar om.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.