Nekromanti Spotify-listor sökes

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Drog igång ett enkelt men öppet scenario med fenix-äventyret "Arvtagaren" som inspiration. Tänkte att det hade varit ett bra tillfälle att testa lite Eon IV, då jag har andra långkörar-kampanjer igång i andra rollspel, så har tiden inte funnits förutom en adoption till ett vikingatida Gotland som jag körde med några vänner under medeltidsveckan.

Dock hade det varit juste att ha lite stämningsmusik, så min undran är om någon har skapat någon spotify-lista man kunde få ta del av.
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Tackar för länkarna! Tror nog jag får sitta och välja ut lite i detalj ändå, jag är rätt petig med musiken. Rätt musik kan verkligen höja stämningen, men om den inte riktigt passar in brukar det omvända ske. Men så använder jag kanske musik mer aktivt än vad som är gängse brukligt bland andra SL:are.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Ett mycket hett tips är radiofunktionen. Kör din lista, sätt nej till opassande låtar och ja på passande, så kommer den alldeles själv börja hitta sånt du vill ha
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Oreh;n72916 said:
Tackar för länkarna! Tror nog jag får sitta och välja ut lite i detalj ändå, jag är rätt petig med musiken. Rätt musik kan verkligen höja stämningen, men om den inte riktigt passar in brukar det omvända ske. Men så använder jag kanske musik mer aktivt än vad som är gängse brukligt bland andra SL:are.
Ja, tanken med listorna är att de i framtiden ska kunna fungera som färdiga listor för den kräsne men som det är nu är det mest en samling av låtar som det ska gallras mellan. Så att du väljer ut själv är nog ett måste om du är lite petig (jag skulle vilja säga kvalitétsmedveten ;) ). Det blir ju bättre om man skräddarsyr inför varje specifikt spelmöte.
 
Top