Nekromanti SPOOILER kampanj till saga

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Jag håller på med en kampanj som påminner en hel del om Artur legenden och jakten på Graal.
Till detta så skulle jag vilja skapa lite platser och "funktioner" och skulle vilja höra era åsikter om detta.
1. Jag vill skapa avalon och framför allt sjön runt ön. Till detta kommer damen av sjön mm. Var tycker ni
att jag skall plasera sjön?
2. Jag tänkte att Albion skulle vara på väg att dö då det skall vara en episk kampanj, detta händer genom
uttorkning. Det skall finnas ett antal underjordiska floder och som motsvarar Albions livsblod och de
skall kunna ses via ett antal heliga platser som druiderna sköter om och där det finns källor. Dessa källor är på
väg att torka ut eller minska i vattenmängd. Med hjälp av en helig kittel (graal) så skall de kunna återfyllas
men först måste kitteln hittas.
Är detta en hållbara grund?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
1. jag skulle placera Avalon någonstans norr om Drachmorebergen... alltså i Calanor... centralt placerad på ön.. Calanor är dessutom mer "ursprungligt-keltiskt"... och där kan du ta ut svängarna mer eftersom vi inte släppt så mycket information.

2. ja det är eh hållbar grund... helt rätt stuk på kampanj! Många källor kan ligga i Calanor där den gamla religonen är mer levande!
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Toppen då tar jag och plaserar den där, jag tror att där floden Andarun börjar vid kullarna kan vara ett bra ställe att plasera ön.
Sedan är jag lite sugen på att plasera en av källorna inne i en skog som påminner om Sherwood, några bar tips?
Jag skall ta och kolla lite mer på Calanor och se vad jag kan läsa mig till och vad jag skall skriva själv, men det verkar ganska lovande att snart förflytta sig från kungariken Albion dit.
Har ni skapat något av kungahusen? alltså det i Calanor eller det i Albion?
Det jag behöver är ett hov som påminner om Camelot utan att för den delen vara allt för likt.

Jag har börjat lägga upp vissa delar på Wikin om någon är intresserad
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kung Braennons hov i Cumbran ÄR ju Camelot ;-)

Det står en del om Calanor i Världs-kapitlet, men det är rätt öppet fortfarande...

Skogar? Highstone- och Torrinskogen är båda lite "Sherwood"... Highstoneskogen är lite mer "mystisk"
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Hmmm måste nog kolla världs kapitlet lite mer... :gremsmirk:

Tackar, då får det bli highstoneskogen för min del!

Det är en del ledande personer jag behöver för att få det att fungera, har ni lust att lägga upp speldata på dem skall jag skapa dem å så får ni ändra om något inte känns rätt?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
det går bra att du fixar speldata på de SLP du behöver. så kan vi modda dom senare vid behov...
 
Top