Nekromanti Sponsringsinformation

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
<div>Även om Rollspel.nu inte är i något större behov av pengar då vi inte har så mycket utgifter så är det aldrig fel att ha en liten slant tillgänglig. Pengarna går i regel till betalning av domänavgifter och som nyligen för att ge en blomma från alla besökare till Arfert. </div> <div>
</div> <div>För dom som är intresserad av att sponsra en slant så finns det en prenumerationstjänst att betala via här på forumet. Sponsringsinformationen är gömd under prenumerationer i menyn "Mina saker". </div> <div>
</div> <div>Join by donation innebär en engångsdonation för att få tillgång till sponsringsgruppen och lyxblå färg på användarnamnet i överskådlig framtid. Join by subscription innebär en betalning per år så länge man vill behålla sponsringsstatus. </div> <div>
</div> <div>Efter betalning så kan man aktivera sponsrings-märket, högen med guldmynt vid användarnamnet, genom att ändra sin profil. Vill man få den lyxblå färgen på användarnamnet så måste man be någon i redaktionen att fixa det då det inte sker automatiskt. </div>
 

Siffner_UBBT

Veteran
Joined
20 Aug 2009
Messages
126
Location
Katrineholm
Jag hade mer än gärna sponsrat rollspel.nu.
Fast tyvärr kräver det kort, vilket jag inte har.

Arbetslös->Ingen Intäkt->Inget Kort->Ingen Sponsring.

Hade man kunnat göra en överföring av pengar via internet bank eller nått(eller t.o.m. skicka ett brev med pengar i) hade jag mer än gärna gjort det.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hade man kunnat göra en överföring av pengar via internet bank eller nått(eller t.o.m. skicka ett brev med pengar i) hade jag mer än gärna gjort det.
Om du har Swedbank kan du skapa ett E-kort. Undra om det inte var Gardener eller Arvid som tipsade mig mån tro... Nå, det är så jag själv har gjort för att använda t.ex. Paypal. Om inte annat asbra när man ska handla indiespel från andra sidan pölen. Det är mycket säkrare, eftersom du då skapar ett "falskt" kort mot ditt konto och kan bestämma när just det kortet ska upphöra, hur mycket man max ska kunna dra via det etc.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tror inte det ska krävas kort alls med PayPal, det är bara det rekommenderade sättet. Det ska gå att betala in med en banköverföring också. Dock vet jag inte hur, men det borde gå att hitta på PayPals FAQ.
 

Siffner_UBBT

Veteran
Joined
20 Aug 2009
Messages
126
Location
Katrineholm
Alltså jag har pengar på Paypal, men det krävdes kort för att sponsra wrnu(sist jag kollade(Måndags)) och jag kunde inte slutföra betalningen förens jag angivit mitt Visa eller MasterCard nummber.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Alltså jag har pengar på Paypal, men det krävdes kort för att sponsra wrnu(sist jag kollade(Måndags)) och jag kunde inte slutföra betalningen förens jag angivit mitt Visa eller MasterCard nummber.
<div>
</div> <div>Verkar bli så för mig också, men jag har inga pengar på mitt PayPal-konto. </div> <div>
</div> <div>Nån som har koll på PayPal och vet om det är nån inställning som behöver göras på mottagarkontot? </div>
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, antagligen bör du kunna ställa in så att du kan mottaga flera former av betalningar. Jag betalade t.ex. Play Unsafe med pengar som redan låg på kontot. Med andra ord tycker jag att man borde kunna se till mottaga både alternativen - kort liksom pengar direkt på palen.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Har mixtrat lite med inställningar men inte hittat något som verkar ge resultat. <div>
</div> <div>Eventuellt är det att prenumerationer endast går att göra med kontokort. En donation verkade dock fungera att dra från PayPal-pengarna. </div> <div>
</div> <div>Det går dock bra att skicka pengar direkt till sponsring@rollspel.nu också via PayPal. Kom ihåg att skriva användarnamn i betalningen och maila/PM:a så att vi kan lägga till er i sponsringsgruppen för hand. </div>
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Hur stora är sajtens utgifter?

Av nyfikenhet vore det kul att veta :gremsmile: Kostar servern den ligger på, till exempel? Elkostnader? Något annat?
 
Top