Nekromanti ?[SPOILERVARNING] Frågor om Kampanjöversikten

davalt

Veteran
Joined
30 Dec 2013
Messages
50
[SPOILERVARNING]
Tjenare,
min spelgrupp har inte börjat spela Symbaroum än men vi planerar att dra igång Kopparkronan snart. Därefter kommer vi med stor sannolikhet att fortsätta på Törnetronen. Jag har några funderingar/åsikter i anslutningen till den extremt inspirerande Kampanjöversikten ni gett ut.

1. Kommer det att vara någon koppling mellan Kopparkronan och Törnetronen? Kommer det att spela någon roll för Törnetronen vad som händer med Nidvattnet? Det kanske ni inte kan svara på i dagsläget, men jag är nyfiken i en strut i varje fall.

2. Kan man låta spelarna ta del av rykten om de olika falangerna? Kanske har berättelserna om Blodsdottern börjat sprida sig till Ambria? Kan man tänka sig att mer eller mindre osanna rykten om Äldsta Blodets Heliga sprids i Yndaros undre värld eller bland ädlingar? Talar man redan nu om en eventuell osämja mellan Kyrkan och Solriddarna?
Jag vill minnas att det i någonstans i UA fanns en lista på rykten man kunde ge till spelarna på olika sätt. Kanske något liknande till Kopparkronan?

Slutligen vill jag säga att Symbaroum verkar vara ett riktigt bra spel. Hela min spelgrupp ser verkligen fram emot att spela det!
 

Förstefadern

Veteran
Joined
3 Apr 2013
Messages
66
Tack för de vänliga orden och lycka till med inträdet i Symbaroums spelvärld - hoppas att upplevelsen blir angenäm! :)

1. Väktarens vrede tar inte hänsyn till utgången av DDG och vad som hände med Nidvattnet, annat än i form av ett möjligt stickspår. Däremot kommer vi i framtida moduler att ge förslag på hur utfallet av många "tidigare händelser" kan leda till förändringar/justeringar i samband med att rollpersonerna besöker olika platser eller stöter på olika utmaningar. Eftersom händelseutvecklingen kan variera betänkligt från spelgrupp till spelgrupp blir det dock (som alltid) upp till spelledaren att bestämma detaljerna (ev. i samråd med spelarna).

2. Självklart kan du det och självklart kommer du att få hjälp på traven! :) I TFVV:s spelardel finns en lång lista på rykten, av vilka några varslar om vad som är på väg att hända. Äldsta blodets heliga skulle jag dock vara lite försiktig med, åtminstone till en början. Rykten om ädlingar med dragning åt det mörka, javisst! Men att det kan finnas en organiserad kult bestående av medlemmar från riddarhusen kan gärna få bli en överraskning lite längre in i kampanjen ... ;-)
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
Vi har- precis som utlovas i DDG - upprättat en tråd där spelgrupper kan rapportera om vad som skett i äventyret, och vi kommer att hålla ett öga på det för att låta det influera kampanjen. Men som Förstefadern säger, det kommer inte att märkas redan i Väktarens vrede.

Rapportera gärna om hur din spelgrupp tacklade DDG här: https://www.rollspel.nu/threads/68479
 
Top