Nekromanti SPOILERFRÅGA ENDAST FÖR SL:S MED DRAKAR I SIN ÄGO

Herr_Billing

Veteran
Salve!
Tänkte bara fråga om någon kunde informera om Herr Ivians hemlighet som beskrivs i den nya modulen "Drakar". Jag håller på att förgås av nyfikenhet och mina spelledare är "a real pain in the ass" då de frestar mig att läsa det förbjudna mot det sedvanliga dödsstraffet för en av mina rollpersoner.
Snälla någon, visa barmhärtighet mot mig och hjälp mig ur den här psykiskt påfrestande situationen. Ljusetsriddare?
Please? //En annan riddare som krälar i stoftet.

Att yppa sådana hemligheter bär mitt hjärta emot

Tänkte bara fråga om någon kunde informera om Herr Ivians hemlighet som beskrivs i den nya modulen "Drakar".
Det finns en anledning till att detta stycket står just i kapitlet om hemligheter - det är liksom inte menat för andra än spelledarna.
Hur gärna jag än vill förtälja dig vad det hela handlar om, så vore det fel att så göra här då jag på så vis skulle förstöra charmen med hemligheten för alla de spelledare som lagt pengar på boken och vars spelare brukar läsa inläggen här på forumet (det är därför man brukar markera sådana här inlägg med [spoiler varning] just för att undvika att spelare läser spelförstörande inlägg där de får reda på sånt de inte borde veta). Bara genom att nämna att Herr Ivian har en hemlighet så har du i min mening sagt för mycket (nu har du ju väckt allas misstankar!)
Om Herr Ivians hemlighet blir offentlig så är det ju som bekant inte längre en hemlighet varvid en del spelledare nog blir lite besvikna för att de inte längre kan överraska sina spelare och på så vis mister en äventyrsmöjlighet.

Så vem/vilka tycker du att jag ska prioritera i det här fallet? De spelledare som köpt boken och kanske önskar använda denna hemligheten däri eller du som enskild nyfiken spelare?

Jag håller på att förgås av nyfikenhet och mina spelledare är "a real pain in the ass" då de frestar mig att läsa det förbjudna mot det sedvanliga dödsstraffet för en av mina rollpersoner.
Elaka spelledare som frestar på det viset - de får ju skylla sig själva om du söker svaren på annat håll. Hade de varit smartare så hade de inte nämnt något över huvud taget utan istället nyttjat det som ett äventyrsuppslag.

Snälla någon, visa barmhärtighet mot mig och hjälp mig ur den här psykiskt påfrestande situationen. Ljusetsriddare?
Även om det plågar mig att se på vilket nedsligt sätt dina spelledare behandlat dig och vilken frustrerande situation de försatt dig i så vill jag i all välmening ge dig rådet - ta reda på det i spelet!
Det finns få saker som är så stimulerande som att serveras hemligheter och insikt i spelvärlden under en spelsession - speciellt om det sker genom ens egna handlingars förtjänst. Då är det ju också information som den rollperson kan använda sig utav i spelet.
Så gör helt enkelt en deal med dina spelledare att du skall få en möjlighet i spelet att ta reda på sanningen bakom det hela. Då har du plötsligt givit spelledarna en äventyrsmöjlighet för du har ju redan den sporre som krävs för att söka det åtrovärda svaret på en frustrerande gåta.

Det handlar alltså om att ta vara på de äventyrmöjligheter som givs i och med spelets hemligheter. Antingen kan man servera dem lättförgångna genom att hinta och/eller helt enkelt berätta dem eller så gör man dem till något roligt i spelet. Jag vet ju iallafall vad jag hade föredragit...

Om det nu råkar finnas folk som inte håller med mig i det jag sagt ovan så är ni förvisso fria att leverera svar på frågan som är ställd, men se då till att ta ert förnuft till fånga och skicka det som ett PM istället så att man inte förstör för de spelledare som liksom jag önskar att hålla det hela hemligt för sina spelare tills det hela blir aktuellt i spelet.

Ljusetsriddare - som gärna ser att drakarbokens hemligheter förblir hemligheter så att spelledare kan använda sig av dem som bakgrundsmaterial för sina äventyr

Herr_Billing

Veteran
Sorry

Förlåt, Ljusets förkämpe! :gremmad:
Inget illa menat med mitt inlägg. Hoppas jag ej sabbade för några SL:s. :gremfrown:
Har ändrat rubriken nu som du ser.
//Herr Billing

No worry - be happy!

Förlåt, Ljusets förkämpe!
Inget illa menat med mitt inlägg. Hoppas jag ej sabbade för några SL:s.
Ingen fara din fråga var som sagt motiverad på de grunder dina spelledare försatt dig i. Hoppas att du ges möjligheten att ta reda på hur det hela ligger till i spelet och om inte så har du min försäkran om att vi i så fall kan "diskutera saken närmre" via PM (lite rättvisa måste det ju finnas här i världen, elaka spelledare som tror att de kan ha allt godis för sig själva... :gremelak:).

Har ändrat rubriken nu som du ser.
Yepp, det ser bra ut, nu har du märkt inlägget med en klar och tydlig varningsetikett. Good work!

Ljusetsriddare - som förstår om vissa spelare blir frustrerade över att det hintas saker som de aldrig ges möjlighet att nosa reda på i spelet

Kenzui

Warrior
Re: Att yppa sådana hemligheter bär mitt hjärta emot

hopsan jag är så nyfiken at jag läser hela bökerna fast jag bara e spelare men ibland SL. jag vill liksom vet a allt om allt i mundana.

Låt mig gissa - Du är hans spelledare?

Billing!!!! det är förbannat jävla fult av dig att skapa den hära tråden...

skärpning!!!!
Åtminstone låter det hela rätt personligt... :gremcrazy:

Ljusetsriddare - som inte heller hade gillat om hans spelare rotade reda på en massa hemligheter kors och tvärs men som iofs aldrig hade frestat dem genom att hinta om hemligheterna heller...

Marukusu

Hero
Tihi!!!

Konichiwa!
I egenskap av "Grand Sabbare of Dragons" så skall vi, Marukusu, berätta den mörka hemligheten...

Herr Ivian, som alla känner som den store Zoriánriddaren, "ingen man är av dennes like" etc. är egentligen insyltad i ett hemligt sällskap vars ledare är lumiandraken Zhartauroch, en av Mundanas äldsta drakar. Sällskapet är baserat på hemlig ort uppe i Khazimbergen och dess syfte är att blåsa alla spelledare som är såpass nyfikna på alla hemligheter i Eon så att de läser såna här medelanden och tror på vartenda ord.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Där fick du så du teg!

Rensa hjärnan på hemliga saker i Eon och hitta istället på egna, mycket ballare, som att kejsaren av Jargien egentligen är en demon (därav hans långa liv och "odödlighet") och att han när tiden är inne kommer att förråda hela världen etc.

I övrigt så fattar jag inte varför alla är så fanatiska över någon reptilliknande sak som är så über så att man får psoriasis av att bara tänka på dem. Själv tycker jag att dräparna är coolare, då det krävs en hel del cojones för att gå på ett sånt här monster...

HerrBjörn

Warrior
Vad fult Billing!!
ganska ruttet försök och korkat..
hade du verkligen velat veta svaret innerst inne för allt vad du var värd eller om du varit lite smartare så hade du kommit på att privva till typ ljusets riddare eller nån så hade du nog fått det ganska snabbt...

HerrBjörn

Warrior
Re: Tihi!!!

kejsaren av Jargien egentligen är en demon (därav hans långa liv och "odödlighet") och att han när tiden är inne kommer att förråda hela världen etc.
Var inte det en lite väl draststisk hemlighet som skulle skapa kaos i nästan hela mundana och förändra historien för all framtid..
Fast iof. så kan man göra spelet till det man vill...