Nekromanti [Spoiler]

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Stressiga frågor (har lite brottom just): Hur stort är Sendai Electronics forskningscentrum i staden Sendai i Japan? Vad forskar man om där? Sysslar Sendai Electronics med några suspekta saker (forksar om något suspekt i det där forskningscentrumet t.ex)? Hur insatta är de i datorbranschen? Vad tycker IDC-Fujiyama och Sendai Electronics om varandra och vad har de för relationer (t.ex köper IDC-Fujiyama de OEM-produkter som SE utvecklar, eller gör de sina egna själva)?
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Det finns ingenting om något sådant i boken.
Således är det upp till dig eller andra att bestämma det. Om du är SL så är det bara att bestämma så att det passar äventyren. Jag har en viss brist på kreativitet vid tillfället så jag kan inte hjälpa dig att spåna :gremcrazy:

Lycka till

/Naug
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Precis som jag misstänkte då, men jag ville ändå höra efter om det fanns något offiiellt om det som jag kanske skulle kunna använda mej av ifall det inte stred mot min egen version av det hela. Jag har faktiskt redan arbetat fram en del om det och vi håller på att spela en kampanj som bygger på det. Nåja, tack för ditt svar. Då vet jag att jag har mina egna, fria tyglar. Yeeehaaw!
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Uppdraget

Det hade jag faktiskt i åtanke då jag började skriva på uppdraget, att dela med mej alltså. Men om det väl blir färdigt så kommer det bara att bestå av en tillräckligt grundlig bakgrund och historia om vad det är som händer, samt ett par intressanta personer, händelser och platser. Jag kanske också skriver en kortare resumé över hur mina egna spelare löste det (vi håller på att spela det nu) ifall det hjälper.

Föresten. Känner någon till något bra program att rita kartor i? Annars kommer det bara att bli de hastigt hoprafsade kartor jag kluddat ner för hand, vilket inte ser särskilt vackert ut, tyvärr.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Du är inte ensam att söka efter sådana[NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Re: Uppdraget

Känner någon till något bra program att rita kartor i?
Beror på vilken slags kartor det är. Är det över "organiserade" områden (dvs allt utom världskartor) så kan man använda MS Visio, men det kostar en och en halv förmögenhet. Har man tillgång till det på något sätt (tack, jobbet :gremgrin:) så låter det en väldigt enkelt och snabbt rita upp kartor över hus, planerade områden o.dyl. och det medföljer de flesta sorters inredningsdetaljer. De är förvisso inte särskilt snygga, men de duger, och i värsta fall kan man ju skapa egna.

För världskartor refererar jag till den här tråden.
 
Top