Nekromanti Spoiler?

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"När jag sökte på "Vildjarta" hittade jag en tråd som det står Spoiler i rubriken på och jag undrar nu vad det betyder?"

Det innebär att inlägget kommer att avslöja något om äventyret som man inte bör veta om man inte har spelat det redan eller är SL.
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Tackar och bockar + Vildhjarta SPOILER

Tusen tack nådige Herren.
Jag ämnar nu använda min nyförvärvade kunskap till att söka råd från de ärade kunskaparna på forumet.

Jag kommer inom en hyfsat snar framtid att spelleda Vildhjarta och har såldeles läst igenom äventyret. Det var ett stort nöje i sig men en sak blev en nagel i ögat på mig. Dvärgföljet. Om dessa små krabbater nu väljer att slå följe med rollpersonern hur hanterar man då t.ex. Dvärgkumlet. Och vad händer om rollpersonerna träffat Timil dom måste väl förstå att det är han dvärgarna söker? Jag vet att det är sånt här man som spelledare helst ska kunna hantera men det här är det första köpäventyr jag någonsin SL:at och man vill ju inte att allt ska gå fel, man vill ju nästan ha lite valuta för pengarna... eller hur? Så nu frågar jag er som spelat det hur ni gjorde. Allmäna tips om Vildhjarta välkomnas också.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Tackar och bockar + Vildhjarta SPOILER

"men en sak blev en nagel i ögat på mig. Dvärgföljet. Om dessa små krabbater nu väljer att slå följe med rollpersonern hur hanterar man då t.ex. Dvärgkumlet. Och vad händer om rollpersonerna träffat Timil dom måste väl förstå att det är han dvärgarna söker?"

Detta har diskuterat tidigare, här är ett gammalt inlägg som jag gjort angånde det du undrar över, hoppas det rätar ut något av dina frågetecken. Vad gäller att RP förstår att det är Timil som dvärgarna söker så har jag uppfattat saken som sådan att det just skall vara uppenbart så att RP kan hjälpa dvärgarna att återfinna varandra om RP nu vill hjälpa dem. Vilken inte vore en dum ide då Dvärgarna kan gengälda RP vid dvärgkumlet, genom t.ex att låta smida deras vapen på det magiska städet.

Det finns några trådar till angående Timil och dvärgarna. Sök bara i DoD-forumet på Vildhjärta, Dvärg med sökalternativ inställt på "och" så hittar du trådarna.
 
Top