Nekromanti [SPOILER] Xinus inkarnater

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Jag kom att tänka på att Xinu enligt någon bok (jag tror det var L&H) ska ha 5 inkarnater. Sen försökte jag kolla upp vilka det var men fick inte riktigt grepp om alla. Försökte sedan söka här på forumet men fick inga bra träffar. Tänkte se om någon av er där ute har koll. Så som jag fattat det så är en inkarnat Tamas fru, en annan är någon sorts ont spöke i Helm, ytterligare en är älskarinna till en magikrat i Thalamur och en är en cirefalisk furste. Men det blir ju bara fyra? Betyder detta att det är upp till SL att komma på vem den femte är? Och ge mig nu inte standardsvar 1A: Du är SL, du får byta ut alla fem om du vill. Jag vet detta, och jag tänker antagligen göra det, men det vore intressant om någon annan har en uppfattning i frågan. Det talas någonstans om att Sällskapet letar efter den femte i Gordrion, är det något jag drömt eller stämmer det? Och sedan fattar jag inte om den tvåhövdade tjuren är Xinus inkarnat eller ej. Har inte L&H här så jag kan ej kolla det. Vad tycker/tror ni? Förresten vad tycker ni om trilogin drakväktaren där xinus inkarnat är boss för dräparna och försöker på nåt skumt sätt ta över drakväktarna också och återuppväcka Colonan?

Mvh Mike Spike
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Har för mig att någon var högt uppsatt i Kabalaorden också. Det borde göra dem till fem, men jag är inte helt säker.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Om du räknar med andeinkarnaten i Helm så blir det sex inkarnater. Här kommer de andra (de du redan har nämnt och andra):
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Ariandra den behagfulla: Gift med Thamas Vitfjäder.
L'meas: Konkubin till Igar Augus, magikraten.
Zaral Zargon: Inflytelserik handelsfurste och krigsherre i Melorion.
Kalian Tasis: Faktorator i jargiska kejsardömet med en stor förmögenhet.
Mandagor: Mäktig politiker och magiker i stora arkipelagen.</font></td></tr></table>
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Kolla Vandöda och nekromanti [NT]

Där finns mycket information om Xinu eller framförallt hans anhang.

iNgen Text

/Ceram, tycker det var ett NTinlägg ändå
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Det onda spöket i Helm är väl Xinu själv har jag för mig. Appropå Sällskapet så letar de efter en mörk varelse som Xinu gett dem vägledning till. Sällskapet och Xinu är allierade men tillhör ej samma religion. </font></td></tr></table>
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
[SPOILER] Sällskapet och Gordrion

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> sällskapet letade väl efter någon av krigsherrarna från förra mörkret som ska finnas begraven i gordrions berg. Jag minns inte vilken det var tyvärr </font></td></tr></table>
 
Top