Har en trevlig kampanj som varit igång i över ett halvår nu men där jag som SL ligger efter i planering och behöver nu lite hjälp med att bestämma vissa detaljer och spinna vidare på andra.
En i grupp spelar en magiker av ätten Vaganda som är anklagad för förräderi och är jagad av Rakhori (thalamurs hemliga polis). Hans nyblivne läromästare har blivigt mördad efter att ha återvänt från forsknings expedition på Asharina för att på börja ett hemligt experiment. RP som skulle införlivas i hemligheten samma kväll som mordet. Vaknar upp flera dagar efter händelsen i en stad flera mil därifrån och har inget minne av händelsen eller de senaste dagarna. Men han har sedan dess lider av hemska drömmar och syner vilket sakta driver honom galen.
Vad jag tänkt är att läromästaren har gjort utforskningar om Hekatomben på Asharina för att senare kunna använda dess i ett kommande krig mot Consaber. Han har funnit en skriftrulle med en av portarnas sannanamn och andra fynd. De urgamla vill naturligtvis inte att andra ska få kännedom om dem eller Hekatomben och lönnmördar därför läromästaren. De urgamla lämnar sedan anonymt lagom mycket tips och spår till Rakhori för dessa att jaga RP och inte misstänka att det är De urgamla som ligger bakom. De hjälper sedan anonymt RP att undkomma Rakhori för att göra det hela mer trovärdigt innan de tänker likvidera RP.
RP är nu på flykt i Soldan och är totalt förvirrad men tänker försöka hitta sin läromästares spår för att följa och ta reda på vad som hänt. Uppsöker de något av Ashariens stora bibliotek eller andra Thalamuriska medborgare så kan de få lite ledtrådar. Tyvärr så har jag inte hunnit tänka igen denna del riktigt än och vet inte vad jag ska ge för ledtrådar till spelarna. Jag har tänkt att rollpersonerna ska letande i gamla böcker och leda dem arkologiska platser samtidigt som Rakhori jagar och De urgamla försöker stoppa dem för att få reda på för mycket. Men det ska finnas gott om plats för mig som SL att blanda in lite fristående äventyr på vägen. Har tänkt att händelser sedan ska leda rollpersonerna till ett tillhåll för en av De urgamla styrda Dibukkult som håller till i ruinerna utanför Fala där en av portalerna till Hekatomben finns.
Sedan har jag en rollperson i gruppen som lider av total minnesförlust. Han har kommit in under senaste delen av kampanjen och blev köpt som slav i Tiban. Jag gav honom en myskisk symbol på armen för att länkade ihop med den andra rollpersonen mardrömmar och få med honom i gruppen. Har inte bestämt riktigt vad som ska är sanning med honom än. Kanske har han varit med i en Dibukkult eller infiltrerat en. Har också funderat om han inte kan var besatt av en demon eller liknande men där han är ovetande om att han inte är ensam i sin kropp…
En i grupp spelar en magiker av ätten Vaganda som är anklagad för förräderi och är jagad av Rakhori (thalamurs hemliga polis). Hans nyblivne läromästare har blivigt mördad efter att ha återvänt från forsknings expedition på Asharina för att på börja ett hemligt experiment. RP som skulle införlivas i hemligheten samma kväll som mordet. Vaknar upp flera dagar efter händelsen i en stad flera mil därifrån och har inget minne av händelsen eller de senaste dagarna. Men han har sedan dess lider av hemska drömmar och syner vilket sakta driver honom galen.
Vad jag tänkt är att läromästaren har gjort utforskningar om Hekatomben på Asharina för att senare kunna använda dess i ett kommande krig mot Consaber. Han har funnit en skriftrulle med en av portarnas sannanamn och andra fynd. De urgamla vill naturligtvis inte att andra ska få kännedom om dem eller Hekatomben och lönnmördar därför läromästaren. De urgamla lämnar sedan anonymt lagom mycket tips och spår till Rakhori för dessa att jaga RP och inte misstänka att det är De urgamla som ligger bakom. De hjälper sedan anonymt RP att undkomma Rakhori för att göra det hela mer trovärdigt innan de tänker likvidera RP.
RP är nu på flykt i Soldan och är totalt förvirrad men tänker försöka hitta sin läromästares spår för att följa och ta reda på vad som hänt. Uppsöker de något av Ashariens stora bibliotek eller andra Thalamuriska medborgare så kan de få lite ledtrådar. Tyvärr så har jag inte hunnit tänka igen denna del riktigt än och vet inte vad jag ska ge för ledtrådar till spelarna. Jag har tänkt att rollpersonerna ska letande i gamla böcker och leda dem arkologiska platser samtidigt som Rakhori jagar och De urgamla försöker stoppa dem för att få reda på för mycket. Men det ska finnas gott om plats för mig som SL att blanda in lite fristående äventyr på vägen. Har tänkt att händelser sedan ska leda rollpersonerna till ett tillhåll för en av De urgamla styrda Dibukkult som håller till i ruinerna utanför Fala där en av portalerna till Hekatomben finns.
Sedan har jag en rollperson i gruppen som lider av total minnesförlust. Han har kommit in under senaste delen av kampanjen och blev köpt som slav i Tiban. Jag gav honom en myskisk symbol på armen för att länkade ihop med den andra rollpersonen mardrömmar och få med honom i gruppen. Har inte bestämt riktigt vad som ska är sanning med honom än. Kanske har han varit med i en Dibukkult eller infiltrerat en. Har också funderat om han inte kan var besatt av en demon eller liknande men där han är ovetande om att han inte är ensam i sin kropp…