Nekromanti Splitta Drakar och Demoner

Xenu

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
59
Skulle det kunna gå för sig att splitta forumet för Drakar och Demoner till tre stycken forum:
DoD Altor
DoD Chronopia
och
DoD Trudwang
?

Skulle inderlätta enormt för alla DoDspelare, oavsett vilken eller vilka världar de spelar i, eftersom trådar inte skulle spammas bort så fort. Regeldiskussioner är dessutom beroende av vilken dodversion och därmed värld man använder, så en split skulle minska förvirringen rejält.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Jag är själv DoD-spelare och har inga problem med att olika världar samsas i samma forum.

När det gäller reglerna så är det så få skillnader mellan det du kallar Altor och Chronopia så det finns helt enkelt inte tillräckligt starka skäl att dela dessa i två.

Är inte bekant med DoD6, men har läst de flesta diskussionerna kring spelet och mycket är tydligen sig likt, så även denna punkt är inte tillräckligt stark för att motivera en delning.

När det gäller att trådar "spammas bort" så håller jag inte riktigt med. Det är bara att ändra i sin profil hur många inlägg man ser på varje sida. Standard är tio, jag föreslår att man ändrar detta värde till 20 eller 25. Då missar man inte de trådar som fortfarande är aktiva (oftast gör man det inte om man har tio, men det kan hända).

Sedan är det inte så svårt att se vilket system som diskuteras, i annat fall är det väl bara att fråga. Om det skulle vara oklart så kan man ju hoppas att man ger en tillräckligt bra presentation av sin fråga, tex:

Jag undrar lite över hur initiativet fungerar i Chronopia?

På så vis så är det enkelt att förstå och risken för missförstånd är obefintlig.

Men vi är inga surgubbar som kör på det sätt vi vill ha det, utan det är givetvis ni användare som bestämmer. Var dock beredda på att komma med anledningar (och lathet/bekvämlighet är tyvärr inget skäl) varför en delning skall äga rum.

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tycker för min del att det skulle vara lättare att ha tvärtom, eftersom man kan ha lättare koll på vad som disskuteras. Så att inte samma tråd disskuteras i alla tre forum. Sen så tycker jag att alla DoD hör ihop. Även om det finns skillnader...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 
Top