Nekromanti Splatter

cedda

Veteran
Joined
31 Jul 2000
Messages
64
Location
E-tuna( Bondhåla )
Provade på Splatter i helgen och upptäckte att det är ett riktigt trevligt rollspel.
Först och främst jag kolla lite vad den allmänna opinionen om rollspelet är (de som har provat det)
För det andra tänkte jag kolla om det finns några hemsidor som handlar om Splatter.

"When there's no more room in hell, the dead will walk on the face of the earth" /Dawn of the Dead
 
G

Guest

Guest
Hmmm... några hemsidor mer än http://www.alltidattack.com vet jag inte om... men där finns ju lite smått o gott och hämta... själv har jag inte spelat splatter men jag har grundboken och jag tycker det värkar vara ett mycket intressant rollspel

ha det gött
 

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
AlltidAttack är ett bra regelsystem, världen är ganska intressant men det räcker inte enda fram. Spelet är för tunnt och utvattnat helt enkelt!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,642
Location
Uppsala
Zombies...

Den som vill ha ett rollspel med zombies i bör i första hand titta i spelhyllan efter Eden Studios kritikerrosade titel All Flesh Must Be Eaten. Bland annat nominerat för titeln bästa nya rollspel 1999, men titeln gick - som vi alla vet - till den nya utgåvan av världens äldsta dungeon-bashing.

Spelet har dessutom en väldigt stor bas fans och så pass stor variation - från medeltida Kina och Pulp till nutida skräck och framtida överlevnad.

Titta på denna hemsida för mer info:
www.allflesh.com
 

cedda

Veteran
Joined
31 Jul 2000
Messages
64
Location
E-tuna( Bondhåla )
Urvattnad... tja, den ger ju iofs inte så mycket inblick och jag kan hålla med om att priset är lite väl högt för boken, men jag tror att man skall ha ganska stor frihet att skapa en egen värld, det är ju inte precis svårt eller tidskrävande i det spelet att skapa nya monster
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,642
Location
Uppsala
Re: Zombies...

Bland annat nominerat för titeln bästa nya rollspel 1999

Förlåt... ska vara 2000.
 
Top