Nekromanti Spirituel Stridskonst

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
Jag har suttit och fundera på varför man inte har gjort en såkallad "spirituel stridskonst" lite mer som att man blir mer "upplyst" och får en inre visdom som gör att ens stridskonst blir snäppet värre och gör att man kan ta sig snäppet förbi sina männskliga/bestialiska gränser ^^.. (sitter just nu och hållr på skriver på några saker som jag kommer försöka testa nu i en egen kampanj faktiskt).

Tänkte bara kolla med er om hur ni tycker det hela ideen låter?
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Regeln heter Insikt, och det finns tekniker för att förbättra det.

Sedan finns det faktiskt en teknik som försätter dig i bersärkagång utan lojalitetsslag. Hur du väljer att beskriva det är upp till dig.

//Kraetyz, spelar D&D Online
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Min spontana fundering är "varför?" Kan tänka mig många tillfällen då det skulle vara häftigt, men i Eon vill jag ha gritty känsla i striderna och minimalt med mystiska stridskonster och D&D-munkar som blir bättre på att slåss för att de har hög wisdom.

Observera att jag inte vill vara negativ; jag undrar bara hur det skulle berika Mundana/representera några verkligen motsvarigheter (OBS: har mycket liten koll på IRL-stridskonster, ifall det är något jag inte känner till)

I övrigt är det väl bara att definiera om anledningen till att din teknik "avancerat anfall" ger dig plus i skada, etc?
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Du vill alltså att andestrid ska vara en mental version av en normal strid, istället för den nuvarande "jag skickar tankekraft tills du blåser bort"-stilen?

Så man ska slåss med PSY och VIL modifierade versioner av sin rustning, sina vapen och stridskonster så det blir som en mental simulering av en riktig strid?

Det vore rätt häftigt faktiskt, att då en schaman startar andestrid med någon så får de slåss mot varandra där offret, om det inte kan andestrid, slåss med sin stridskonst fast begränsat av PSY och/eller VIL. Den andestridskunniga schamanen får då använda antingen obegränsade färdigheter på vapen eller stridskonst, eller någon annan passande färdighet. Kanske?
 
Top