Varulv Spionchefens hemlighet, spelet slut! Bybovinst!

Vimes vända tillbaka på Impetigo från Rasmus som Anthrox hävdade enbart gick att tolka som en räddning eller stunt gick ju också att tolka som att han var osäker på om BM som låg på Impetigo markerade MU. Så det grönade honom i mina ögon.

Det löste vi ju bra. Min håningsfälla slog igen om ulvtassen och sen var det smooth sailing därifrån.

Mycket bra förvillat av byborna! Starkt av ulvarna att försöka hänga med men det blev en sväng för mycket.

I synnerhet @RasmusL kändea lurig, kan tänka mig att hans move spelade in i ulvarnas sista miss.

Vad står det nu @Octagonal ? Jag börjar tappa räkningen.
1758299886460.jpeg
Så jäkla kul bild😂

Jo asså vi hörde att spelbalansen var lite skev så jag och Octa offrade oss för att byn skulle ha en chans 😅
Asså jag tyckte tom så synd om er ulvklantar att jag direkt PMa Basse å sa åt han att så fort som möjligt BMa dig Brynolf att du fick ta bort den.
Vart dock försent.

Last edited:
Det var ju också väldigt roligt att Anthrox lista pekade på att Anthrox, Brynolf och Häger var de populäraste ulvkompisarna 😄 Bra grävt!
Det var ju medvetet :) min gameplan var att välja det ulvigaste ulvgenget någonsin, och sen spela så uppenbart ulvigt att det var löjligt. Octa och Brynolf tog det lite för långt bara 😅

Nej, men ärligt jag fick mycket serverat på ett silverfat:

Jag har ju som bekant svårt att spela på dagtid och denna gång kom det väl till pass. När jag slutade jobba dag ett hade 4 stycken redan röstat på Antrox så jag hoppade bara på och visade därmed för byn att ”här har vi MU”. Då hoppade alla därifrån och jag undrade vilka av dessa som gjorde det för de inte vet att jag är Chiefen och vilka som gjorde det för att skydda mig. Jag låg kvar för att stämpla in men Ja, alldeles för länge.

Så runda två klev jag på Antrox som nummer 7, enkelt men som sagt så kändes allt övertydligt.

Sen var jag tvungen att ha ett skäl att rösta på Antrox och då drev jag Antrox Lista som mitt irritationsmoment.

Var det nån i byn som grönade nån pga chiffer eller kod?
Jag grönade mig via chiffer i mitt citat på engelska från mafiascum. Plockade ingen upp på det? Jag hänvisade till och med till Basses gröningspost genom att skriva att jag precis kommit hem från styrketräning.

Plockade ingen upp på det? Fan vad dåligt, om ni hade fattat att jag var bybo där så hade vi ju vunnit

Problemet vi hade var inte att du pekade på mig, det hade vi koll på (runt R2-3 var våra tilltänkta mord du, Vimes, Sidd och Isaac). Problemet var att inte ens enda spelare pekade på dig, men ni spelade som om ni var oerhört på samma sida av någon outgrundlig anledning som vi aldrig fattade.
Sen grävde pucko-Anthrox vidare och hittade istället att precis alla bybor pekar på Fjodde vid något tillfälle och vi glömde bort dig.
Det kanske var då när jag var inlåst på ett harem i Babylon som du glömde bort mig.

Asså jag tyckte tom så synd om er ulvklantar att jag direkt PMa Basse å sa åt han att så fort som möjligt BMa dig Brynolf att du fick ta Ort den.
Vart dock försent.
Ja, jag våndades över vad jag skulle göra där. Men att redigera hade ju haft en lika rödande effekt på mig själv (om jag inte diskats rentav). Det syndaste var ju att jag i princip grönade alla utom Häger i det inlägget (men vi lyckades vinbäga till det så att det blev lite spel kvar av det ändå). Jag var ju körd hur som helst.

Och det ALLRA suraste var ju att det där inlägget var HELT onödigt att posta över huvud taget. Jag hade grävt ner mig i en jättesmart teori att byn winkade till varandra med hämlig kåd, nämligen att ni felstavat "chiffer".

Sen att chiffer faktiskt stavas sådär insåg jag långt senare...

Jag grönade mig via chiffer i mitt citat på engelska från mafiascum. Plockade ingen upp på det? Jag hänvisade till och med till Basses gröningspost genom att skriva att jag precis kommit hem från styrketräning.

Plockade ingen upp på det? Fan vad dåligt, om ni hade fattat att jag var bybo där så hade vi ju vunnit
Men det var ju också en grej som satte griller i huvudet på mig. Varför grönade Vimes dig?

Ja, jag våndades över vad jag skulle göra där. Men att redigera hade ju haft en lika rödande effekt på mig själv (om jag inte diskats rentav). Det syndaste var ju att jag i princip grönade alla utom Häger i det inlägget (men vi lyckades vinbäga till det så att det blev lite spel kvar av det ändå). Jag var ju körd hur som helst.

Och det ALLRA suraste var ju att det där inlägget var HELT onödigt att posta över huvud taget. Jag hade grävt ner mig i en jättesmart teori att byn winkade till varandra med hämlig kåd, nämligen att ni felstavat "chiffer".

Sen att chiffer faktiskt stavas sådär insåg jag långt senare...
Det var ju en så konstig analys att det blev en vinbägare av det 😄 Jag undrade allvarligt om du medvetet läckt för att gröna Isaac

Back