Nekromanti Spionage, två spel i ett?

The Ghost

Veteran
Joined
6 Jun 2010
Messages
102
Fick en tanke, som säkert har gjorts av någon eller några förut, men ville höra era åsikter.

Mitt hyfsat regellätta och snabba agentrollspel är sen skapandet inleddes försatt i nutid.
Men då och då märker jag på mig själv att jag vill använda det i andra tidsepoker, eller i alla främst ett par tiotal år in i framtiden.

Så jag tänker mig. Skulle det kunna vara en idé att göra så att båda ryms i samma bok (eftersom de tillsammans isåfall fortfarande blir kortare än de flesta fullformatsrollspel).

Jag tänker mig att man har spelet Spionage, precis som vanligt, du öppnar pärmen, börjar läsa.
MEN!
Du kan dessutom vända boken upp-och-ned och börja läsa från baksidan, där du har spelet Uppkopplad (arbetsnamn).

Den delen av boken behöver dock inte rymma helt nya versioner av t.ex. karaktärsskapar kapitlet osv utan endast rada kapitlerna efter varandra och lägga till de val och regler som har med settingen att göra.
Båda "böckerna" avslutas med sina respektive setting-beskrivningar och SL-tips.

Skulle det kunna vara nåt?
Är det en rolig idé? Eller ska jag helt enkelt bara göra en expansionsbok som "alla andra"?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Kul!

Jag hade Mechanical Dream innan, där gjorde man typ så. Läste man boken från ena hållet var det en regelbok, vände man och läste från andra hållet var det en världsbok.
 
Top