Nekromanti Spionage - Beståndsdelarna.

The Ghost

Veteran
Joined
6 Jun 2010
Messages
102
Fick ett PM. Blev sugen på att försöka slutföra mitt korta, snabba Jason Bourne-Jack Bauer-James Bond-Ethan Hunt-rollspel.
Agenter helt enkelt. Snabbt, enkelt, fartfyllt. Inga spejsade gadgets som glasögon med kulsprutor i utan huvudinspirationen kommer från Bourne. Dyker gadgets upp blir det mer hightech, splinter cellifierade sådana isåfall.

En karaktär ska bestå av så få beståndsdelar som möjligt.
För tillfället:
En nackdel.
En fördel.
Färdigheter.
Kontakter.
Inga attribut så som styrka, smidighet etc.

Första frågan. Saknas något?

Färdigheterna ser för närvarande ut såhär:
Närstrid – All närstrid, beväpnad som obeväpnad
Avståndsstrid – All avståndsstrid. Pistoler, kulsprutor, pilbågar
Lönndom – Smyga, gömma, dyrka lås, stjäla
Fysisk Aktivitet – Klättra, hoppa, simma, springa
Social Interaktion – Ljuga, förföra, förhöra, övertala, skrämma
Köra Fordon – Bil, båt, helikopter, flygplan, motorcykel
Elektroniska System – Datorer, säkerhetssystem. Hacka, manipulera, styra.
Sprängämnen – Desarmera, armera. Bygga egna bomber. Teoretisk kunskap.
Uppmärksamhet – Upptäcka detaljer, bakhåll, söka igenom ett rum.

Andra frågan. Saknas någon färdighet? Är någon överflödig?

Jag vill dessutom ha simpla men användbara regelsystem för:
Strid
Jakt
Skuggning
Det sociala spelet
Och förmodligen ett likvärdigt system för att bestämma när nyckelhändelser i ett scenario sker. För tillfället är tanken en form av simpelt rutnät där en pjäs ska hinna ifatt en annan, med lite variation på det. Det går för allt ovanstående utom strid.

Tredje frågan. Något mer typiskt som ska få sig ett eget system och inte bara behandlas med ett enda färdighetsslag?

Vi börjar så sålänge.
Frågor? Mer info om spelet? Sök i forumet eller bara fråga. Jag vill göra det med er!
 
Top