Nekromanti Spindeltroll

Jiminjack

Veteran
vad är det för varelser, finns dem beskrivna i Monster i Mundana modulen? Läste om dme i Diamantäpplet och gamla Mundana

dream

Hero
De finns i den senaste monsterboken (den med grottrollet på framsidan).

De är en variant av troll har jag för mig, lite mindre men lite smidigare och så lever de i lite andra miljöer, se Diamantäpplet där det väl finns en god nog hint om det.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Spindeltroll finns beskrivna i modulen "Bestialiska Folk" och är enstöriga spindeldyrkare som ses som avfällingar av de andra trollen.

Jiminjack

Veteran
Jaha. Jag ska spelleda Diamantäpplet med min grupp i helgen och har planerat in ett eller felra möten med spindeltroll. Kan du berätta lite om dem, utseende och hur de slåss och liknande, det är allt jag behöver veta då rollsperlsonerna int ekommer att utforska deras kultur och samhälle närmare.

Ceram

Tvättbjörn
Spindeltrollen är rätt hemliga av sig och de andra trollen vägrar tala om dem. De är 2-2,5 meter höga, fula, smal, skabbiga med borstpäls här och där. De lever ensamma eller i flockar om max tio pers, de saknar all form av teknologi vad det verkar men har långa klor och tänder.

Det var typ allt.

Regmolar

Swashbuckler
Då Ceram beskrivit dem ska jag vara snäll och ta stridsdelen lite snabbt (tips: köp Bestialiska Folk).

Spindeltroll är försiktiga, listiga och nästan fega men aggressiva i överläge (AGG 13 anfaller/iakttar) och anfaller med sina klor. De är av naturen enstöringar och territoriella, men anfaller gärna i numerärt överlägsen grupp.

Det var väl allt, tror jag.