Nekromanti Speltjejer!!!!!!!!!

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Vet inte om detta är bästa stället för en sådan fråga... Tjejerna som visat sig i forumet kan räknas på fingrarna...och ingen av dem är från Visby vad jag vet...

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Ofta rätt koboldiga. (-:

Jag har fått för mig att många rollspelstjejer är svarthåriga och väldigt seriösa vampire-spelare eller friformare och gärna lajvare.

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Jag har fått för mig att många rollspelstjejer är svarthåriga och väldigt seriösa vampire-spelare eller friformare och gärna lajvare.</I>

Med "seriösa" menar du inte händelsevis "hängivna"..?

Jag tänkte främst på bordsrollspelerskor; jag har knappt varit i nåt spelgäng genom åren där det inte funnits minst en, och de flesta har faktiskt betett sig på ett sätt som man skulle klassa som tämligen powergamigt om det hade kommit från en kille. Typ,
Den vackra och stolta krigarkvinnan som skoningslöst köttar motståndarna med sitt tvåhandsrunsvärd,
Den vackra alvmagikern med mystiskt förflutet, ständigt frustrerad över reglerna som inte låter henne komma åt de där ännu fetare magierna högre upp,
Den vackra och gåtfulla tjuven, alltid lika tystlåten som elegant, som försöker ignorera alla dåliga tärningsslag,
osv.

Alternativt gallskrikande Kultspelare, men såna lirar jag inte med. (-:  Nog finns det väl "seriösa" kvinnliga rolltolkningsspelare också, men jag tror de främst drar iväg till lajvarna; åtminstone tycker jag det verkar som tanken på att sitta och rulla tärningar med ett gäng svettiga grabbar mest drar till sig tjejer av en viss sort... (-:

--
Åke
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Jag har fått för mig att många rollspelstjejer är svarthåriga och väldigt seriösa vampire-spelare eller friformare och gärna lajvare

Jag känner till i alla fall en rollspelstjej som inte är mer vampyrig än att jag vågar sova i samma säng som henne utan att bli biten :gremsmile: den andra tjejen i min spelgrupp är i. o. f. s. lite vampyrig men inte så farligt ändå. Hon lajvar visserligen men är ''bara mörkt brunhårig'' och bägge två är mycket seriösa rollspelare och mycket trevliga att spela med...
...men jag kanske har haft ovanlig tur?

[color:white]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Precis. Kan _någon_ förklara den rent viktorianska synen på kvinnor hos de flesta manliga rollspelare?

Erik, edwardian
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Ha, Ha.. Man får akta sig, vissa tar allvarligt på det hela och tror bordsspelen är avancerat Live. Akta så du inte blir biten i tungan när hon kräver kyssar....

Skämt åsido. Det finns tjejer som spelar men jag har bara spelat med 2 som inte har kommit in i hobbyn genom Vampire..

Allt du inte gillar kan du göra om!
 
Top