Speltimmen v43–44 2021

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Lite statusrapport när jag ändå håller på. Räknar jag rätt hade jag det runda fina antalet 220 "okategoriserade" spel i Steam i början på vecka 43. Betar jag av fyra i veckan har jag åtminstone kategoriserat alla spel om ett år. Sen tar det väl lite mer tid att spela igenom de spel som inte åker i papperskorgen omedelbart...

Jag har spelat över en timme Alien Breed 2: Assault. Man kutar runt på ett övergivet trasigt rymdskepp och pepprar insektoida utomjordingar som varken är xenomorfer eller Zerg. Storyn är inget att hänga i julgranen men det är avslappnande på något vis att peppra drivor med aliens. Inte så långt heller så jag vill nog spela klart, men kanske inte just nu.

Jag spelade 36 minuter Bang Bang Racing, sen kraschade spelet. Det är den sortens bilspel där bilarna ser ut som bilbanebilar och krockar med varandra och kanten på banan utan att det får alltför stora konsekvenser. Nu är inte bilspel min genre men det här var iallafall uthärdligt. Tyvärr kraschade det som sagt och det blev nån slags grafikglitchar under spel. Verkar inte helt stabilt.

Jag spelade igenom Ben There, Dan That också. Varför? Det kan man fråga sig. Ett peka-klickaspel med en hoper ganska kassa snuskskämt. Orekommenderat.
 
Top