Nekromanti Speltimmen v40 2019

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

Enkla riktlinjer/målsättningar jag själv tänkte följa:

1. Helst ett nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygssystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare. Eller så kan jag rekommendera spelet.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG. Och du borde verkligen spela det också.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Jag har spelat betydligt mer datorspel än jag brukar den här veckan, men eftersom jag i princip bara spelat Crying Suns och jag skrev om det spelet förra veckan så räknas det inte. Men det är ett jävla bra spel, det är det. Jag börjar tröttna på att vara dålig på det dock; jag har spelat typ 10 timmar och träffat på första kartans boss några gånger, men jag får så otroliga mängder pisk varje gång att jag börjar misströsta. Snart börjar jag köra på Easy, sanna mina ord.

Nå; jag har också spelat en timme Destiny, nu efter att spelet flyttats från Battle.net till Steam i samband med att Bungie tog sina leksaker från Blizzard och gick hem med dem.

Först blev jag frustrerad, eftersom spelet i samband med flytten helt sonika slängde bort min progress. Min karaktär auto-levlades till max och jag var inte längre mitt i Red War-kampanjen utan bara… Löst flytande mitt i ingenting.

Det tycker jag fortfarande är trist, men sedan dess har jag upptäckt att 1) de har lagt in lite ny start-content man kan få se ifall man skapar en ny rollperson och 2) man kan nå de gamla kampanjerna (men inte sin progress) genom att prata med en viss NPC. Det hade kunnat förklaras tydligare, men oh well. Jag får väl spela igenom kampanjen igen då. Det dör jag inte av; den har ju rätt snygga miljöer och så.

Men… Jag har för mig att jag skrivit om Destiny tidigare? Så det räknas inte heller.

Det här är också första gången jag fått ett spel att hacka i Geforce Now. Jag vet inte om jag delade den virtuella datorn med för många andra spelare eller vad det var, men under flera av striderna så gick min FPS ner betänkligt. Inte så att streamen påverkades, utan det var just själva spelet som laggade. Nackdel med tekniken, antar jag. Hur som helst fortsätter GeForce Now att vara skitimponerande och ha i princip noll märkbar delay, även om jag tar lärdom och nog fortsätter köra de lite tyngre och snyggare spelen lokalt istället.
 
Top