Nekromanti Speltimmen v35 2019

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,613
Location
Rissne
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

Enkla riktlinjer/målsättningar jag själv tänkte följa:

1. Helst ett nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygssystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare. Eller så kan jag rekommendera spelet.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG. Och du borde verkligen spela det också.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Jag har spelat igenom Void & Meddler

Det är ett cyberpunk-point-and-click med snygg estetik och bra musik... Och medioker dialog, story och usla pussel. Det är också kort, vilket nog är ett plus i sammanhanget - planen verkar ha varit att släppa flera episoder men det spelskaparna verkar lägga mer krut på en uppföljare till Out There (som är OK men en roguelike).

Betyg: Skippa det här.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,613
Location
Rissne
Jag har spelat typ en timme av I Am Setsuna.

En timme är inte mycket i JRPG-sammanhang och jag känner inte heller att jag riktigt kommit in i spelet. Hittills har det varit väldigt fint grafiskt sett och haft ekon av genrens storheter såsom Chrono Trigger och Final Fantasy 6. Jag har på screenshots och sådant sett att det blir lite mer ångpunkigt senare, men hittills har det mest varit medeltidsgrejs alltihop, och sånt fångar mig sällan.

Jag vet inte, jag tror att jag vill återvända till det här och ge det en ny chans senare. Men inte så länge jag fortfarande har Final Fantasy-spel och Breath of Fire-spel och Xeno-spel etc. att spela. Det finns helt enkelt för mycket bra därute, och det här spelets mycket fina vinterlandskap smäller inte tillräckligt högt.

Hade jag gett det här spelet en mer ordentlig chans om det hetat Final Fantasy nånting? Ja, för där har jag ett upparbetat förtroende för deras storytelling. Inte så rättvist kanske, men så är det.

BETYG: 90
 
Top