Nekromanti Speltimmen v32 2019

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

Enkla riktlinjer/målsättningar jag själv tänkte följa:

1. Helst ett nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygssystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare. Eller så kan jag rekommendera spelet.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG. Och du borde verkligen spela det också.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
Jag har spelat 65 minuter av Metro 2033 Redux, som en dag plötsligt dök upp i mitt Steambibliotek. Antagligen för att jag äger originalversionen.

Alla vet vad Metro 2033 är vid det här laget. Ryska tunnelbanetunnlar, monster, postapokalyps.

Det här är en first person shooter. Inte en rolig arkadig som Doom, Wuake eller Painkiller, utan mer en sån där det ska vara svårt och lite jobbigt – det ska inte gå att sikta ordentligt, man ska ha svårt med ammo, etc. Plus att man inte får spara när man vill utan är hänvisad till "checkpoints".

Jag blev inte speciellt charmad av redux-versionen av det här spelet heller. Jag minns inte om jag skrivit något om originalet, och jag har inte hållit alls lika bra listor för spelklubben som för filmklubben. Men jag minns det som ganska oengagerande men fint, och det är väl mitt intryck här också.

Fint. Men oengagerande.

Sedan tycker jag att spel som envisas med att man måste hålla nere shift för att springa också ska låta en binda om springandet till ><-knappen till vänster om shift. För vissa av oss har helt enkelt kassa tangentbord som inte låter en trycka ner t.ex. shift, w och mellanslag samtidigt. Med andra ord, jag kan inte springa och hoppa…

BETYG: 85
 
Top