Nekromanti Speltimmen v20 2019

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

Enkla riktlinjer/målsättningar jag själv tänkte följa:

1. Helst ett nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygssystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare. Eller så kan jag rekommendera spelet.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG. Och du borde verkligen spela det också.
 

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
321
Watch_dogs - 85 på skalan ovan
Slätstruket men hyfsat roligt spel. Storyn är svag, med en otroligt otrevlig huvudperson. Antagligen var avsikten att han skulle ses som en cool Batman-typ (fast istället för att gilla fladdermöss är han en hacker), men jag såg det mer som en sorglig berättelse om en ensam man som inte kan ta sig ur sitt kriminella liv. Då blev det OK.

Watch_dogs 2 - 80 på skalan ovan
Jag har försökt att gilla det här. Men det går inte. Huvudpersonen är med i en sjukt brutal terroristgrupp, och jag föräntas köpa att de är "the good guys"? Berättandet (glatt, soligt och ungdomligt) och vad man faktiskt gör (mördar folk i drivor) fungerar inte ihop, alls. Allting är onödigt utdraget. Spelet är dessutom otroligt dåligt optimerat.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
Jag spelade nog Oxenfree den här veckan. Ett rätt charmigt litet äventyrsspel, även om jag hellre sett att det haft rena klassiska peka-klickakontroller. BETYG: 90
 
Top