Speltimmen v15–16 2021

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Sunk cost fallacy, låter det som i mina öron. Nöta in attackmönster är inte färdighet, det är bara slöseri med ens tid.

Med en speltid på 30 timmar i snitt borde inte 10% ligga i startområdet, det är feldesign.

Teleportering var förkortat från "nästan omedelbar och ostoppbar förflyttning från 4+ meter". Denna fiende: https://bloodborne.wiki.fextralife.com/Executioner
 
Last edited:

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,018
Location
Sthlm
Sunk cost fallacy, låter det som i mina öron. Nöta in attackmönster är inte färdighet, det är bara slöseri med ens tid.
Jag håller nog inte med. För min del har souls spelen och dessl likar alltid handlat om att lära sig spela dem, när du fattat ett vapen blir du frukansvärt effektiv med det, när du har koll på hur en boss funkar så dör den, när du kan ett område och fienderna där går det mer eller mindre att bara springa förbi dem.

Jag har i princip alltid sett mig själv som en medelmåttig talang på att spela tv-spel. Kommer ingen vart i andra ”svåra” spel som tex Cuphead, Ninja Guiden eller Civ på hög svårighet. Men Souls och liknande klarar jag, för det är tydligt att det inte är så svårt egentlgien, det gäller bara att lista ut hur det går till att vinna. (Dock inte sista bossen i Sekiro, den krävde mer ”vanlig” tv spels skill än jag har i mig)

Mitt stora gnäll på BB är att det flyter så otroligt dåligt. Ett ps4 exklusivt spel borde prestera mycket bättre på sin hårdvara.
 
Top