Nekromanti Speltimmen v13 2018

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,566
Location
Rissne
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka. UNDANTAG: Pga orsaker kommer denna regel att tillfälligt att degraderas till att vara en "svag målsättning".
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygsystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare. Eller så kan jag rekommendera spelet.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG. Och du borde verkligen spela det också.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Jag hade planerat att skaffa Far Cry 5, för trean var kul och bakgrunden till spelet, med en religiös kult i Montana verkade väldigt mysigt. Men efter Eurogamer och Polygons recensioner bestämde jag mig för att på sin höjd skaffa spelet på nån rea. Synd att kasta bort en så bra setting...

Det blir att forsätta döda råttor i Vermintide 2.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,566
Location
Rissne
Jag har mest spelat Mass Effect 3 den här veckan, men nu på tåget mot Gothcon så spelade jag 61 minuter av Stasis.

Det är ett scifi-skräck-peka-klickaspel som i rätt hög grad påminde mig om gamla Sanitarium; allting är förrenderat och ganska snyggt, kontrollerna lite klumpiga, stämningen tät.

Man vaknar upp på något slags rymdstation (?) och har inte riktigt koll på var man är eller varför. Något har gått fel, och väldigt elaka saker har försiggått (och försiggår) på stationen...

BETYG: 90
 
Top