Jag har också spelat typ en kvart av
Darksiders, som jag sedan tidigare spelat 50 minuter av, vilket gjorde att jag nu hamnat över den där timmen som krävs för inkludering i spelklubben.
Bilder
Minns ni Spawn? Den där extremt superdetaljerat och sällan anatomiskt korrekt tecknade serien av Todd McFarlane? Med lite skräck/"vuxet" tema, typ? Den var apcool i slutet av 90-talet sådär. Idag kan jag väl säga att jag inte är något större fan,. framför allt eftersom det framkommit att McFarlane var lite av ett miffo och att serien dessutom liksom inte hade nån övergripande plan eller ens begriplig mytologi från början. Och ni vet vad jag tycker om hitta-på-allt-eftersom-grejer...
Nå, anledningen till att jag snackar Spawn är att om Darksiders kommit typ 1999 så hade det varit det ballaste spelet någonsin. Designen och mycket av mytologin känns väldigt mycket som om Todd McFarlane varit inblandad -- allt är superdetaljerat och överdesignat och groteskt och ganska macho.
Hursom, det är en rätt habil God of War-esque pryl det här. Man spelar apokalypsryttaren War, som lurats ner på jorden där demoner invaderat. Egentligen skulle han bara ner dit om alla sju sigillen brutits, men nu verkar det som att nån satt dit honom.
Tekniskt finns en del bekymmer -- spelet fixar till exempel inte att kolla om skärmen faktiskt stödjer dess upplösning så har man som jag en LCD-skärm som har HD men inte speciellt många lägre upplösningar som funkar så minimerar sig spelet. Jag fick spendera en halvtimme med att rota på nätet och redigera options-filer i hexkod för att kunna ställa in min upplösning. Vad är det för fel på ini-filer egentligen?
Sen vägrade steam cloud saves att funka också, så jag fick flytta mina sparfiler från laptop till spelburk manuellt.
Men spelet är helt okej, ganska snyggt, har åldrats med hyfsad värdighet. När jag väl fick det att funka så var det habilt skojjigt.