Nekromanti Speltestare till Alver - sångarens ätt sökes!

Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Arbetet med Alver - sångarens ätt fortskrider och sakta men säkert börjar kapitlen falla på plats. Deadlinen kommer allt närmre och behovet att få materialet granskat börjar såldes ge sig till känna.

Så ni Eonfantaster och självutnämnda Mundanaexperter som häckar här på forumet - om det finns någon av er som är sugen på att "speltesta" (dvs ge feedback på vad som kan göras bättre, granska och ställa mot redan skrivet material, leta efter eventuella felaktigheter och konstigheter) den nya bokens innehåll så hör av er!

Jag söker ett fåtal personer som är VÄL insatta i Eons värld och då i synnerhet de alviska folken (du bör exempelvis vara väl inläst på den gamla Alver - förbannelsens folk boken).

Så intresserad? Skicka då ett mail till mig (på adressen ljusetsriddare@hotmail.com) där du talar om vem du är här på forumet (så jag vet om jag redan "känner dig" :gremwink:), vad du anser dig ha för "Eonkvalifikationer" och varför du önskar speltesta materialet till den nya Alvboken.
Observera att jag inte kommer kunna använda mig av mer än ett fåtal speltestare så se till att du är tydlig med att motivera varför just Du skulle vara lämplig för en sådan uppgift!

OM jag anser dig vara rätt person för jobbet så skickar jag lite provmaterial du kan få granska och ge feedback på och om jag finner dina synpunkter av värde så kan det mycket väl hända att jag sänder dig mer material.

Och naturligtvis...ni som handplockas kommer självklart få era namn förevigade i boken samt få ett gratis ex av den då den släppts som tack för hjälpen!

Sebastian - som hoppas på o kunna fiska upp lite eldsjälar som brinner för Mundanas alver...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hur stora möjligheter har man att påverka innehållet i modulen? Handlar det bara om att leta stavfel och logiska krumsprång eller kan man faktiskt ge feedback på ideér och upplägg också?
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Möjligheten att påverka bokens innehåll

Hur stora möjligheter har man att påverka innehållet i modulen? Handlar det bara om att leta stavfel och logiska krumsprång eller kan man faktiskt ge feedback på ideér och upplägg också?
Det handlar i första hand om att leta efter inkonsekvens mot tidigare utgivna böcker och andra eventuella trovärdighetsbuggar, då konceptualiseringen redan är i stort sett färdig.
Däremot så är det klart att feedback på idéer och upplägg också uppskattas. Är de idéer någon kommer med något bra, så är det mycket möjligt att jag väljer att ta med dem och likaså om någon kommer med en bra motivering över varför något redan skrivet inte ska vara med, så kan det hända att det tas bort. Det hela beror på helt enkelt på kvalitén på feedbacken och hur väl idéer och dylikt rimmar med det grundkoncept jag tänkt mig. Då deadlinen för boken kommer allt närmre kan det dock av naturliga skäl inte handla om några gigantiska ändringar.

Sebastian - som kliar sig förstrött i pannan för att få ihop den alviska historian med den redan i vissa fall inkonsekventa Mundanska världshistorian
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Kunde det inte vara en idé att skicka ut meddelandet i ett Nyhetsbrev till allas mejl? Jag tror att det finns fler Eonspelare ute i stora vida världen, dessutom är det kul att få mejl.

-Hjalle, och så vidare.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Till alla villiga men ej ännu anmälda speltestare

Kunde det inte vara en idé att skicka ut meddelandet i ett Nyhetsbrev till allas mejl? Jag tror att det finns fler Eonspelare ute i stora vida världen, dessutom är det kul att få mejl.
Visst kan mail vara trevligt att få men med tanke på hur många brev jag redan fått så lär det inte behövas. Faktum är att jag redan har såpass många o välja mellan att det börjar bli lite problematiskt vilka jag egentligen skall rekrytera...

Således om det är någon mer som är sugen på o speltesta - räkna då med att ni får ge en riktig kanonmotivering på varför just Ni skall få speltesta då jag redan har så många o välja mellan. Eller som de gamla alverna säger: Må bäste man (eller kvinna) vinna! :gremwink:

Sebastian - återgår till sitt skrivande
 
Top