Nekromanti Speltestare sökes!

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
Hej forumiter!

Jag och Brynjard närmar oss en (förhoppningsvis) fullt spelbar beta av vårt skräckrollspel Den mörka regimen. Vi söker nu ett gäng grupper som vill ställa upp som speltestare. Dokumentet som levereras innehåller komplett information om hur man skapar en rollperson, förslag till äventyr samt en maffig kampanj/metaplott. De grupper som ställer upp får två månader till sitt förfogande (till slutet av oktober) och förväntas genomföra minst fyra spelpass. Speltestare får även en slutgiltig pdf-version av spelet samt ett omnämnande i slutprodukten (om detta blir som tryckt bok (hoppas!) eller pdf är ännu ej bestämt).

Vi räknar med att kunna ge tillgång till dokumentet strax efter helgen.

Kommentera här eller dra ett meddelande!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,500
Vad handlar ert spel om mer exakt. Finns det mer at en pitch än bara att det är ett skräckspel? Och vilken typ av system är det? Eon inspirerad mardröm, hippie flum eller något annat?
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
God45;n290025 said:
Vad handlar ert spel om mer exakt. Finns det mer at en pitch än bara att det är ett skräckspel? Och vilken typ av system är det? Eon inspirerad mardröm, hippie flum eller något annat?

Spelet utspelar sig i London under den viktorianska eran. Det rapporteras dagligen om mystiska försvinnanden och dödsfall, men polismakten och parlamentet hittar naturliga förklaringar, medan en grupp som kallar sig Sanningen menar att något övernaturligt rör sig i stadens skuggor. Rollpersonerna kan undersöka och finna att allt är en myt, eller inte. Världen och själva kärnan är ganska nära Lovercrafts noveller och typ Delta Green fast 1860.

Systemet är skapat av oss själva, Patrik (Brynjard på forumet) menar att han inspirerats mycket av Kutulu, även om jag anser att det är mest likt Dungeon World. 2T6 + värde i grundegenskap och färdighet. Får man ett värde av 10 eller mer lyckas man. Vid 15 eller högre lyckas man riktigt bra.

Vi själva tycker att systemet är hållbart för tärningsslag men lämnar mycket plats åt berättande.
 

Brynjard

Veteran
Joined
19 Feb 2016
Messages
21
När jag pitchar spelet brukar jag säga Penny Dreadfull med en bakomliggande orsak/makt som ingen kommer undan. Men allt det Marrik säger kopplat till Lovecraft/Delta green stämmer också, även om settingen/varelser i sig inte är Lovecraftianska.


Jag vill faktiskt hävda åh du allvetande att jag sagt att jag var inspirerad av Dungeon world när jag skapade regelkärnan :)

Insperation från Kutulu är mest till de passiva handlingarna och för att skapa ett tänk kring hur skräck kan spelas ut.
 
Top