Nekromanti SPELTESTARE OCH FEEDBACKERS SÖKES!

talgboll

Rollspelskollektivet
Joined
24 Apr 2014
Messages
242
Rättvisans väktare - ett rollspel för nybörjare om klass och orättvisor är klart!



Visst måste texten korrekturläsas ett par gånger och visst behöver texten kernas men annars är det typ klart, OM INTE jag får respons som gör att jag behöver ändra grejer.



Som ni förstår av kolofonsidan har jag haft massor med hjälp av vänliga människor, flera av er, som tyckt till om allt möjligt jag frågat efter och inte frågat efter och de har gjort spelet otroligt mycket bättre på en massa sätt. Något jag aldrig skulle klarat själv.



Även om Rättvisans väktare är helt ideellt, icke-kommersiellt och släpps gratis vill jag såklart att det ska bli så bra som det bara kan bli. Därför ber jag om respons en gång till. Lite mer specifikt den här gången men självklart får du tycka till om vad du vill.



Jag vill också ge alla er som uppmuntrat mig, chansen att läsa och bidra och bli en del av det kollektiva skapandet. Ju fler kockar, desto godare soppa!



Ge respons på en punkt nedan, eller alla, eller något helt annat. Litet som stort, dina åsikter är guld. För korrekt läsupplevelse, ladda ned pdf’en och läs i separat läsare och dubbelsidig. Tack på förhand!
?
??



Rättvisans väktare BETA
https://drive.google.com/file/d/1-3sYMNwpmyBG8sEwwNB66E8TJ1eWmNYM/view



1. Spelet är mer än en ashcan. Det är klart. Spelet är riktat till nybörjare, så det är enkelt att förstå och allt finns för att snabbt komma igång och spela direkt. Skulle du vilja speltesta spelet och ge respons, vore det fantastiskt. Om du ska speltesta, hör gärna av dig innan så kan jag svara på frågor och kanske ge dig några.



2. Är du nybörjare som rollspelare? Det här spelet är riktat till dig! Dina åsikter är extra värdefulla oavsett vilka de är. Är något i texten otydligt? Saknas det nåt?



3. Vilket är ditt första intryck? Hur ser spelet ut? Vad får du för känsla?



4. Kamrat, det här spelet är för dig. Blir du sugen på att spela det? Varför/varför inte?



5. Layouten. Ett mål är tydlighet och god läsbarhet. Ibland har jag medvetet gjort val som går emot detta men oftast har de varit ledstjärnorna. Vad gillar du och vad vill du ändra?



6. Korrekturläsning. Alla fel gällande språk tas tacksamt emot. Stora som små. Det är omöjligt att hitta sina egna misstag.



7. Innehåll. Kapitel 1-4, om hur man rollspelar. Har jag förklarat hur man rollspelar så att du förstår?



8. Innehåll. Kapitel 5, berättarstöd (regler). Förstår du reglerna och när och hur du ska använda dem?



9. Innehåll. Kapitel 6, spelvärlden Gripenheim. Finns det tillräckligt med beskrivningar för att kunna spela men inte för mycket för att tråka ut eller inte lämna utrymme för er att skapa er egen spelvärld?



10. Innehåll. Kapitel 7, rollpersonen. Funkar rollformuläret?



11. Innehåll. Kapitel 9-12, berättelsen. Har jag förklarat tydligt vad Kampen går ut på, vad RP ska göra i rollspelet, hur du förbereder en berättelse och skapar egna?



12. Innehåll. Kapitel 13-15. Hur användbara är exemplen på Lyckas+, sammanfattningarna och ordlistan?
 
Top