Nekromanti Speltest av strid via Utmaningar & Konflikt-systemet

Siljestam

Veteran
Joined
24 Jun 2014
Messages
100
Ska prova det här i nästa spelomgång! Tycker att Eons stridssystem funkar bra om man har en lite mer regelinriktad grupp som inte är för stor, men detta system blir mycket enklare för större grupper som lägger mer fokus på berättelsen snarare än reglera.
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Häftigt! Jag kanske gör ett snabbt test av det hemma, bara för skojs skull. Oavsett är det kul att se.
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
Jag gillar striderna i Eon men tycker det här känns som ett jättebra system! Vissa gånger kanske man vill lösa saker lite snabbare och det är härligt att det fortfarande känns farligt. Några tankar som jag fått är att de första fyra utfallen inte behöver heta knapp seger. För man segrar ju mer och mer säkert och klarar sig från mer och mer problem. På skadetabellen behöver det inte heller stå allvarligt respektive dödligt på de senare skadeslagen. Efter att ha testat lite så tycker jag att man kanske skulle fundera på att ha med Utmattning som något som man kan få som anfallare. Det försvinner ju vanligen direkt efter en strid men en strid kan ju likaväl följas av en annan strid och då kan det vara bra att hålla reda på det. Så ett alternativ är ju att det finns ytterligare en effekt som man kan köpa bort som heter utmattning och som är att man får 1T10+5 utmattning eller så. Det är ju ofarligt att ha kvar den om striden är över och så men kan vara livsviktig att välja bort om det blir en ny strid. Fast samtidigt så är det rätt så bra som det är nu med. Kan annars säga att jag ÄLSKAR systemet med utmaningar och konflikter eftersom man kan lösa stora händelser så snabbt med det. Vill gärna se mer förslag på sådant i äventyr och framtida moduler.
 
Top