Nekromanti Spelsystem ersätter interaktionen mellan spelledarpersoner och rollpersoner?

Mutanten;n103538 said:
Jag funderar på ett enkelt spelsystem för sociala interaktioner där man har tex fyra-fem sociala egenskaper som representerar spelledarpersonernas personlighet och därmed reaktioner i sociala konflikter. Spelarna väljer motsvarande karaktärsdrag när de skapar sina rollpersoner.

Sociala kategorier:

Alla spelledarpersoner har ett -, N eller + i var och en av de fyra-fem sociala egenskaperna. N betyder normalt, + betyder mer än normalt och - betyder mindre än normalt.

Du skulle kunna ta en titt på Victory Games spel James Bond från 1983 som har ett liknande system, speciellt i de senare modulerna när det utvecklas.
 
Big Marco;n103615 said:
Du skulle kunna ta en titt på Victory Games spel James Bond från 1983 som har ett liknande system, speciellt i de senare modulerna när det utvecklas.

VG-rollspelet James Bond har jag läst (och har i någon låda någonstans) men det var så länge sedan så det minns jag ingenting av nu. Tack för tipset.
 
Back
Top