Presentation Spelsugen

Dressa

Veteran
Joined
29 Sep 2022
Messages
37
Location
Stockholm
Hej!
Jag spelade mycket rollspel förr i tiden: CoC, Cyberpunk, James Bond, Wastelands mm mm. Rollspel övergick sedan till brädspel och på den vägen är det. Jag skulle vilja göra en u-sväng och spela lite rollspel igen. Är 47 år gammal, bor i Stockholm. Spelade mycket på rollspelsklubben i Borlänge då jag var ung. Fantastiska spelledare, bland andra @Magnus Seter

Jag skulle vilja kolla om det finns någon grupp för en ringrostig men spelsugen veteran.

Mvh Andreas
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,817
Välkommen till forumet! Min spelgrupp har tyvärr splittrats, men jag börjar själv bli spelsugen! Om du vill kan vi ju snacka ihop oss och se om vi har samma sätt att spela på och då kanske knåpa ihop en spelgrupp tillsammans?
 

Dressa

Veteran
Joined
29 Sep 2022
Messages
37
Location
Stockholm
Det var länge sedan jag spelade/spelledde. Under många år har jag och en kompis (också f.d rollspelsbiten) hållit spellågan vid liv genom diverse fina brädspel. Call of Cthulhu övergick i Mansions of Madness, Drakar och Demoner blev diverse brädspel med fantasytema osv. Det vore väldigt roligt att starta en grupp. Jag är väldigt intresserad! Vilka spel/världar är av intresse? Jag skulle gilla call of cthulhu-kampanjspel eller något med fantasy-botten. Min brädspelspolare är också intresserad av att rollspela igen. Vi är båda seniorer i sammanhanget.

Mvh Andreas
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,817
Jag är också väldigt intresserad av både Call of Cthulhu och fantasy. Call of Cthulhu intresserar mig mest som spelare medan fantasy kan vara intressant både som spelare och spelledare. Älskar även cyberpunk-settings, främst att spelleda sådana. Mutant 2089 är lite av en favorit där. Gillar även att spelleda i Tolkiens Midgård, men har lite särskilda preferenser där :) På grund av jobb och familj är det lite svårt att spela en gång i veckan som jag vet att många gör, utan jag skulle snarare kunna göra kanske en gång i månaden, men då ett lite längre pass.
 

Dressa

Veteran
Joined
29 Sep 2022
Messages
37
Location
Stockholm
Att få kliva in i Cyberpunkvärlden igen vore väldigt intressant! Jag är som sagt ringrostig men klurar på att gräva fram CoC och återanknyta lite till regler osv för att längre fram eventuellt kunna dra igång en kampanj. Om du känner för att testa att spelleda något så hojta till! Jag har också svårt att spela mer än ca en, två ggr / månad. Detsamma gäller min kompis.
 

Kulan77

Veteran
Joined
21 Sep 2022
Messages
11
Välkommen till forumet! Sitter i samma båt som du och är sugen på att damma av rollspelandet. Jag är öppen för allt, men Fantasy, tolkien mytologi ligger lite varmare om hjärtat än sci-fi. Jag har ingen grupp eller något att bidra med, men hakar gärna på om det kommer igång en ny grupp i sthlm.
 
Top