Nekromanti Spelsällskap: Crusader Kings II med tillåtelse till andra förslag

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Har precis skaffat spelet och har absolut ingen koll på vad jag gör men har, i vanlig ordning, kommit fram till att jag hellre spelar med folk än mot en AI hur mycket spö jag än får. Jag söker alltså spelsällskap för en match eller två. Har en veckas semester hemmavid så jag föreslår följande speldatum:

Tisdag 11/7
Fredag 14/7
Lördag 15/7

Tråden kan förstås få användas till att fiska spelare till andra spel - kanske hoppar jag själv på om något roligt dyker upp!
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Jag kan nog tänka mig vara på, vilka tider är troligtvis aktuella? Sen skulle jag dock säga att man i crusader kings nog har roligare om man inte spelar direkt antagonistiskt. Det är helt enkelt för lätt att mörda varandra om man verkligen går in för det. Personligen gillar jag idén att spela som olika familjer i samma handelsrepublik, med en överenskommelse om att inte mörda sista arvingen eller den sista vuxna för en annan spelare (eller något liknande, så spelet inte bara handlar om vem som kan mörda vem först).
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Tveksam till om jag kommer ha möjlighet att vara med, men det hade varit sjukt kul. CK2 är ett fantastiskt spel.
Jag skulle rekommendera att alla kör delar av exempelvis det tyska riket. Ni lyder alla under samma härskare och tvingas mer eller mindre samarbeta. Det är i alla fall mitt råd :)
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Tider kan kvitta mig lika - jag är ledig hela dagarna och spelet har aldrig slagit mig som snabbspelat så jag tar den tid som behövs, med tillhörande pauser förstås.
Har förstås inga problem med att vi inte genast går efter devisen "döda den som dödas kan" utan kan tänka mig både ditt scenario Korpen, och Gurans.
Mest är jag ute efter en trevlig tid, ska sanningen fram, och mer eller mindre förväntar mig samtal över till exempel discord medan vi kör. Jag är inte precis en vinnarskalle. ;)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
jag kan tänka mig vara med också
CK2 är det paradoxspel jag spelat minst men det låter som jag iallafall spelat det mer än Wildkatt.

jag är ledig de tre dagar som nämnts så jag borde kunna spela när som helst under de dagarna
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
"CK2 är det paradoxspel jag spelat minst men det låter som jag iallafall spelat det mer än Wildkatt."
Absolut! Jag har provat att klicka lite i träningscenariot men gav upp när mitt krig med Kanarieöarna gick åt helvete.

Förslag: Tisdag 16:00 och framåt?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Har ni tänkt köra bara två stycken eller är det öppet för fler? Crusader Kings är ett grymt roligt spel.

Om ni ska köra fler än två, vilka tider är det ni har tänkt mer exakt?
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
VildKatt;n250873 said:
"CK2 är det paradoxspel jag spelat minst men det låter som jag iallafall spelat det mer än Wildkatt."
Absolut! Jag har provat att klicka lite i träningscenariot men gav upp när mitt krig med Kanarieöarna gick åt helvete.

Förslag: Tisdag 16:00 och framåt?
Funkar för mig, och det är nog lättare att bestämma exakt vad man ska göra för setup då.
Och jag utgår från att man är mer än två pers för att svara Mundo.
Det sagt så köra jag på min laptop för tillfället, som inte är speciellt snabb med spel för att uttrycka sig milt, så får se hur det funkar rent tekniskt.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
*host och harkel*
Jag får nog genast byta dag för jag blev inbjuden till att åka iväg hemifrån en sväng i morgon och Gudarna ska veta att jag behöver det.
Tiden (16:00) kan vi behålla men onsdag eller torsdag fungerar nog bättre. Någon som föredrar någon dag?

Och naturligtvis kan vi vara fler än två, men mer exakta tider än mellan 16 och tills vi inte orkar kan jag inte ge.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
VildKatt;n250930 said:
*host och harkel*
Jag får nog genast byta dag för jag blev inbjuden till att åka iväg hemifrån en sväng i morgon och Gudarna ska veta att jag behöver det.
Tiden (16:00) kan vi behålla men onsdag eller torsdag fungerar nog bättre. Någon som föredrar någon dag?

Och naturligtvis kan vi vara fler än två, men mer exakta tider än mellan 16 och tills vi inte orkar kan jag inte ge.
Så det redan igår, men glömde svara. Torsdag funkar fint för mig, imorgon onsdag är lite oklart, vet först vid lunch imorgon. Men om andra kan imorgon, låt inte frågan hänga på mig, gör som ni vill, och kan jag vara med så kan jag. :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Jag har fått andra erbjudanden på onsdag, som jag kan ta istället, så jag tycker vi satsar på torsdag.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Härligt!

Crusader Kings II, Torsdag den 14/7 från 16:00 tills vi stupar. Vill fler hänga på är det bara att göra så.

Jag finns på Discord som VildKatt #1024 så det är bara att adda mig.
På Steam heter jag också VildKatt
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Oj, jag är gärna med, skickar en vän förfråga på discord!

Edit: "Vildkatt#1024 has hired a samurai to slay all friend requests. You'll have to ask them to add you."
Skickar uppgifter i pm om det inte är försent.
Edit2: Skickade också via steam

/Luna Lovegood
 
Top