Nekromanti Spelpaketet

Joined
27 May 2014
Messages
90
Vågar man fråga hur det går med spelpaketet? Är otroligt otålig på allt som ska komma från Helmgast efter att ha blivit så begeistrad av Eon IV.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Just nu håller vi på med de digitala versionerna av bland annat Skugglandet och Blodskulterna. Dessa är så gott som färdiga och håller på att korrekturläsas. Tarkas behöver få en karta men sedan är den artikeln är klart. Samtidigt så arbetas det flitigt med de andra delarna. Inom Ob1T6 dagar kommer nästa bunt PDF:er släppas. I samma tid bör äventyret S:t Kreons sista vila dyka upp på hemsidan.
 
Joined
27 May 2014
Messages
90
Han kan ha slagit en sexa följt av en summa som blir sex så det kommer imorgon. Mest sannolikhetsmässigt är att ha slagit en sjua iofs, men eftersom Ob-mekaniken screwar med det så kan det ta längre tid vilket han såklart var medveten om. Känns som att sannolikhet inte är så applicerbart på denna väntan egentligen :sad:.
 
Joined
27 May 2014
Messages
90
Tyvärr tror jag att ju längre tid som går desto mer troligt är det att det kommer efter julhelgen. Såvida inte Helmgast avser släppa detta som en julklapp till alla Eon-nördar hohoho!
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Hade varit fint med lite Eon läsning över julen, men man får väl götta sej i materialet man redan har
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Som baronen verkar ha upptäckt så har jag lagt upp 3 PDF:er. Dessa är Blodskulterna, Skugglandet och äventyrsplatsen Skymningsvägen. Ska försöka bli klar med någon till!
 
Joined
27 May 2014
Messages
90
"Den sorgsna" och "Mordekai Remus" har tydligen hoppat in på ett hörn från Noir. Överlag så gillade jag blodskulterna men det är två saker som jag tycker borde varit annorlunda.

- Beskrivningen av religionen borde varit utifrån premisserna i Eon IV, inte som det är upplagt i "gudarnas kamp" (En modul som jag aldrig hymlar med är en av de i mitt tycke sämsta rollspelsmodulerna skriven någonsin)
- Var är stats på lamior?!?!?!?

Annars var blodskulter väldigt inspirerande med många bra intriger, karaktärer och potentiella konflikter som känns enkelt att väva in i en kampanj i Jargien. Jag tycker dock avsaknaden av lamia-stats känns konstigt, lär väl vara flera som inte har tillgång till "Vandöda å Nekromanti", såvida inte "vilddjur å styggelser" kommer medföra lämpliga värden på dem?

Också vad gäller fakta om själva religionen, hade varit väldigt coolt och faktiskt inspirerande att få se mysterium som medlemmar i kulten faktiskt använder sig av. Särskilt då de nya reglerna för mysterium är så otroligt bra.
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Ser ju superbra ut! Kul!

Som Max Durhal så tycker jag också att det vore bra med lite stats. Kanske två exempellamior iaf?

Och får man kanske vara så djärv som att efterfråga ett eller två mysterier som lamiorna använder?
 
Joined
27 May 2014
Messages
90
Skugglandsartikeln var väldigt bra, även om det kanske är mer ett rikt smakprov just nu än en komplett vision. Jag tyckte mystiken behölls, men det fanns också en indikation på att bygga upp en mer konsekvent mytologi och världsbild vilket gjorde att jag tyckte det skulle bli intressantare att använda skugglandet i framtida kampanjer.

Skugglandsartikeln känns väldigt komplett med sina beskrivningar, karaktärer, varelser och äventyrsuppslag. Det beskrev också skugglandet som jävligt otäckt men också lite mer påtagligt i hur det kan fungera. Men när man jämför artiklarna så känns det ännu märkligare att inga stats fanns med i blodskulter, till och med skymningsvägen hade stats på en relevant varelse och överlag känner jag det är det som behövs för att de här världsbyggande artiklarna ska få den där extra lilla känslan av relevans.
 
Top