Nekromanti Spelledarskärmen

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Har någon tänkt på att tabellerna N2-84 och N2-85, listorna över Aktiva handlingar och Responshandlingar, förekommer två gånger var på spelledarskärmen? Det finns tabeller som man verkligen saknade som gärna skulle kunnat få ta ett av parens plats istället, som N2-92 och N2-93, Svårigheterna för att invänta mål. Skulle nästan gissa på att det är en miss, en lite väl klantig sådan. Eller finns det någon baktanke till dubletterna?

Och när jag ändå är igång och klagar så skulle jag vilja ha bort N2-49 och N2-50 från spelledarskärmen också. Åtminstone så använder jag endast den vid spel, och inte vid karaktärsskapande. Där skulle man kunna ha tabell N2-192, listan över färdmedel och desskostnader o.s.v, istället.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag kan nog tycka att det var med flit man tryckte tabellerna 2 gånger på SL skärmen, en gång så att SL kan se den, sedan på andra sidan så att spelarna kan se den.

/Honken
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Först tänkte jag också så, men det är ju trots allt en spelledarskärm och således för att underlätta för spelledaren, som måste hålla hela regelboken i skallen. Det är inte mycket spelarna behöver kunna själva. Just vad som är Aktiva handlingar eller Responshandlingar kanske är något som man bör kunna själv. Kunna.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Dock så är spelledar skärmen gjord med en utsida och en insida. Det hade varit ganska klumpigt att ha massa SL tabeller på utsidan då är det bättre att ha lite spelar info på utsidan eftersom det ändå inte används.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Hade du tänkt dej att bygga en berlinmur runt dej eller? :gremsmile:
För hur hade du tänkt få plats med allt det på en spelledarskärm?
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Nä, en Berlinmur behöver man knappast. Men gärna en fyrasidig spelledarskärm! Jag förstår inte hur Neogames tänker varje gång de trilskas med en tredelad. Man (läs jag och de jag talat med) får inte plats bakom den där lilla tredelade plutten...
 
Top