Nekromanti Spelledarskärm Eon IV

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
Hej!

Jag har just börjat spelleda i Eon IV och saknar en spelledarskärm vilket föranleder följande frågeställning:
  • Finns det någon mer eller mindre officiell spelledarskärm till Eon IV?
  • Om det inte finns; finns det någon här på forumet som designat en egen SL-skärm, med den mest relevanta informationen, och vill dela med sig?
  • Skulle det vara så att det inte är någon som har en SL-skärm till just Eon IV undrar jag om ni skulle vilja ha en ihopknåpad?
  • Slutligen; Får man göra en egen SL-skärm utifrån regelboken och dela med sig av den eller inkräktar det på upphovsrätten?
Tack på förhand wrnu!
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Jag har gjort en till mig själv men är inte säker på hur okej det är att dela den, men om det inte är något problem så lägger jag gärna upp den.
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
Nej jag förstår att det kan vara problem med upphovsrätt. Jag vill verkligen inte trampa någon på tårna. Egentligen behöver jag bara en placeholder till dess att Helmgast släpper en officiell. Jag hoppas att någon som har koll kan ge oss godkännande eller en tillrättavisning. Känns dumt att lägga någon timme på att scanna, printa, klippa, klistra om jobbet redan är gjort och Helmgastarna godkänner en delning.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Känn er fria att dela med er av era spelledarskärmar och liknande material här i tråden. Jag ska se om vi framöver kan ta fram en guide eller liknande för vad man kan dela fritt och när man bör fråga oss.
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
Tack för snabbt svar Kaigon! En liten guide för det låter toppen.

Jag hoppas det är flera spelledare som sitter på sina unika SL-skärmar och vill dela med sig. Blir responsen dålig kommer jag designa en egen skärm så snart jag har tid och lägga upp den här.
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
Snyggt @Celledor! Överlägset bästa layouten på SL-skärm, till Eon IV, jag fått tag på hittills. Tack så hjärtligt!

Till övriga användare: Jag mottager också gärna tips på tabeller, kortfattad information, namnlistor eller vad ni helst har i Er ultimata SL-skärm.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
dagbok said:
Snyggt @Celledor! Överlägset bästa layouten på SL-skärm, till Eon IV, jag fått tag på hittills. Tack så hjärtligt!
Tackar, kom gärna med feedback om du använder den.
 
Top