Nekromanti Spelledarpersonmisslefrågor (vicket långt ord!)

Hjalle

Swashbuckler
Hade tänkt att använda rätt många SPL-misslor i min solokampanj (att den e solo beror på att jag bara känner en person, min lajvnördiga syrra, som vill rollspela. Skona mig!! :gremfrown:), bland annat den vrålfräna Stortå `Rumlarkungen´Tvenos. Jag skulle därför vilja veta hur en missla egentligen ser ut...
Jag tänker mig dem rätt gula i hyn, gulhåriga, bärnstensögda och med en nätt uppåtnäsa. Gulliga givetvis. Är det `rätt´?

Jag har för mig att jag läste på Rollspelssmedjan att misslor i princip alltid är spensliga och nätta, bara äldre misslor blir lite knubbiga. Men Längd-85 på vikt, verkar inte det lite rultigt?

Är det några andra saker jag ska tänka på när jag gestaltar SPL-misslorna? Speciell röst jag ska använda?

Har en så länge bara använt en missla som spelledarperson, värdshusvärden Flugsvamp (tänk Beng-Ha i Pistvakt(fast 4 fot) och med samma dialekt. Inte särskilt lyckat) som bjöd på väldigt starkt öl...mer om detta finns att läsa i min profil, under Bästa rollspelsminnet. :gremlaugh:

Mvh Hjalle Som-älskar-när-syrran-fumlar-Supa

sassa

Veteran
misslor

Huvudsaken med misslor är väl bara att de är gulliga (rultiga eller ej).
(Vi har å andra sidan en som gillar att spela tjuvmisslor med kastyxor...)

Annars håller jag nog med om din beskrivning lite, förutom det där med gul hud. Jag tänker mig dom nog lite mer som lätt "solbrända" i hyn. Dom borde nog ha ganska ljus röst (i synnerhet de kvinnliga).

/sassa mandelmassa

Greymourn

Swordsman
Rultiga misslor...

Tror inte att de av naturen är rultiga, utan är som folk är som mest... De bilder som finns är ju allt annat än rultiga... Överhuvudtaget blir man ganska tung i Eon...

Hjalle

Swashbuckler
Re: Rultiga misslor...

Citat: "Över huvud taget blir man ganska tung i Eon." Precis! I Vapen&Rustningskapitlet står att läsa att en normal vanarman är 175 cm lång och väger 65kg. Helt knas!

Mvh Hjalle, 156 cm lång, 42 kg.