Nekromanti Spelledarens guide, SI

DarkRaven_UBBT

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
123
Location
tredje klotet från solen
Vet inte om det här har diskuterats förut, sent som *** och orkar inte söka omkring.

Finns det nån anledning att alla "monster & motståndare" har så otroligt hög SI? Jag menar en rövare med 10/10 SI påk och en riddare med 15/15 SI cirecald, eller är det bara jätte mycket felskrivet?

(Sid 196-200 spelledarens guide)
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Finns det nån anledning att alla "monster & motståndare" har så otroligt hög SI? Jag menar en rövare med 10/10 SI påk och en riddare med 15/15 SI cirecald, eller är det bara jätte mycket felskrivet?


Jag vet inte om det är rätt, men jag skulle kunna tänka mig att det är det totala värdet av SI + Vinit som står där.

/Honken
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Det har du alldeles rätt i. De nya reglerna i eon III säger att man lägger till S/I till vinit istället för att minska antalet tärningar i vinitslaget. Under S/I på formulär skriver man ut det sammanlagda värdet av smidighetsskäl, du slipper ju räkna om och lägga ihop varje gång. Vilket förövrigt kanske inte är så svårt då vinit brukarhandla om svåra tal likt 7+3. Vad det nu kan bli?
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Korrekt, det står i delen om Snabbhets index att man plusar ihop vapnets SI med användarens VINIT.

Därför så kan SI värdena bli mycket högra än vad det står i vapensbeskrivningarna.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Nytt SI-system till Eon 3

SI-systemet är omreviderat i Eon 3 har jag för mig (men jag har inte lagt förändringarna på minnet). Läs upp dig på SI i stridskapitlet för Eon 3 så klarnar det förhoppningsvis :gremsmile:


/Naug
 
Top