Nekromanti Spelledaren och jag...

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Ensam spela, där bara en spelledare och en spelare är med.
jag vet att en liknande tråd varit upp e för ett tag sedan men tyckte inte att frågorna och svaren var de jag sökte efter eller ville få svar på...

i alla fall, under ett tag har jag spelat ensam med SL jag är en Nekromantiker, något jag vill tipsa om för "ensam" spel, jag levde ute i ett träsk med en SLP en belial som också var en god vän till mig,
jag hadde en del kontakter i staden, sådanna som drog nytta av mina reanimerings kunskaper, med en del tjänster och gentjänster kom jag över de preparat och likande som jag "levde" av, all gå så bra då jag är själv, man blir mer detaljerad och spelar allt, allt ifrån toaletbesök till konstruktioner av vattenfiltreringssystem och storstädning, ännu en SLP kom sedan på besök i träsket då han var på jakt efter en speciel stor spindel som sagts leva i träsket, han flyttade in i mit hus då detta underläöttade han sökande.
nu har fler spelare kommit för att vara med men jag måste säga att Nekromantikerspel blir väldigt roligt att spela trots att man bara
är en.

Att Nekromantiker är så passande att spela med ensam beror då på att det är så svårt då man är grupp, ni förstår att reanimera och genomföra processer under en resa är svårt, och nekromantikern är inte direkt passande att ha med i städerna då denne ofta är en mycket märklig individ.

Har ni några egna ideer på ensam spel eller bara vill visa på några egna spelupplevelser, så är det bara att skicka in, därför att jag tycket att det skulle vara spännande att läsa, särskilt då forumet just nu är ganska torrt på roliga och intressanta inlägg (eventuelt inkluderat det här).

VH Jens.L "Paus under spelkvällen"
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jag har faktiskt gjort exakt samma sak och det är jättekul att spela ensam som nekromantiker, dock kan det vara lite jobbigt för SL ibland då det kan bli enformigt för denne.

Jag hade så småningom en ganska stor samling odöda och jag planerade angrepp på en mindre by och det gjorde inte min arme mindre.
Sedan kan man angrippa större mål men se bara till att du kan utrusta dina odöda ordentligt.

Att angrippa större mål kan vara mycket roligt, speciellt då man planerar sina anfall noggrant...
 

gitarrpoet

Veteran
Joined
3 Mar 2005
Messages
146
Location
Hovmantorp o Växjö; Kronoberg
Sl´s syn på det hela/nekromanti?

*Alla spelare, utom lilljohan, läs inte!*

Har också en sån erfarenhet, spelar med en mycket skicklig nekromantiker som drivits runt överallt i olika sökanden. Har spelat med honom i 2 år nu ungefär och han har byggt upp så många färdigheter; språk och kunskaper, hans mål är då bla makt och odödlighet och har nyligen kommit över en bok från en nekromantiker i Danarth i Wulfs hallar som beskriver hur man gör om sig själv till en så kallad Lisch. ^^ Vilket nu är dennes mål. Han reser runt med dem andra spelarna och äventyrar/utnyttjar dessa för sina ideér. Spelarna tror dock att han är oskyldig och på yrket står det bonde ^^.

mycket rogivande faktiskt, och jag tycker det funkar bra med dem andra spelarna och det kommer definitivt bli rogivande ifall han, efter allt sitt sökande lyckas med sina planer.

Ensam spel är ganska kul också, men det är roligare om man lyckas blanda in fler spelare i dramat. speciellt om dem är ovetande ^^.
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Gustav har gjort detta med en spelare, sen om det en massa Daak-präster spelade av övriga spelgruppen och ville slåss...
Det slutade med att nekromantikern var död och endast en Daak-präst levde.
 
Top