Nekromanti Spelledare (/spelare) söker folk i Göteborg

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Jag är en spelledare/spelare som vill spela rollspel i Göteborg.

Jag är 25 och bor i centrala göteborg (Svingeln) och är intresserad av spel vissa kvällar alt. helger.

Förslagsvis träffas vi först över en fika eller dylikt för att diskutera igenom vad vi vill spela. Jag har på gång lite grejjer i sci-fi-miljö men kan även tänka mig både fantasy och mera "nutida" konstruktioner.

Lättast att nå mig är
ICQ: 11923784
Aim: Surukai
Y!: Surukai
IRC: naman.yafas.net/#reptid (Surukai)
Mail: surukai snabela gmail com

PM eller svar här fungerar det med, hoppas det finns lite folk där ute.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,653
Location
Rissne
Heh, börjar du bli desperat efter nytt folk?

Edit: Om jag ska säga nåt konkret så får jag säga att ni därnere i Götet här har en av mina favvo-spelledare, som stått för en icke föraktlig del av de bästa upplevelserna jag haft inom rollspel de senaste åren. Han kan vara en liiiiiiten smula inskränkt vad gäller gamistiska alt. narrativsitiska grejer, men roas man det minsta av immersionism/simulationism så är han fantastisk.

//krank, lap it up
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Låter egentligen intressant... men jag vet inte om jag har tid. Oneshots kan däremot alltid vara aktuella, är det intresset delat?

I så fall kan jag inkludera dig i listor om speltester i alla fall... De är i alla fall nära.

-Gunnar (som bor vid "Tänk på döden"-skylten)
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Det kan ju alltid vara en bra start. Tänk på döden är ju inte ens en minut från Svingeln, vilket kan vara oerhört praktiskt för snabba spontana spelkvällar då vi råkar ha tid över =D
 

Winterquist

Veteran
Joined
23 Jan 2005
Messages
107
Location
Malmö
Och här är en som bor mittimot rivningslängan på friggagatan (på gården, ingång där SushiQ låg innan) som förhoppningsvis har tid. Planerar att dra igång en D&D4 kampanj i höst. Opretantiöst grottkräl.

Men är även öppen för andra förslag.

Även öppen för icke-civila brädspel (sådana som min tjej inte vill spela), har bl.a. ett Arkham Horror som ligger och samlar damm.

Sådant kan vara perfekt när man bor nära varandra.

Många rollspelare per kvaderatkilometer, he, he...

//e
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Oj, det var ju väldigt nära och bra!

Hur har ni för en snack/ficka/whatever för att diskutera planer, möjligheter och idéer på säg fredag eller lördag?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Intresse finns :gremtongue:

Har inte kollat forumet på hur länge som helst. Tycker jag tappade orienteringen i och med uppgraderingen för någon evighet sedan :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Borde fanimej se till att städa lägenheten snart
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Jag är intresserad jag också. Har lite problem med att hitta folk att spela med för tillfället. Bor dock ca 8 mil från göteborg, men pluggar där nere fyra dagar i veckan och har inga problem att ta mig ner på helger.
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Om folk kan och har lust att träffas LÖRDAG klockan säg, 15:00 på Svingeln kan jag fixa lite fika. Behöver inte komma alla på en gång, men någon av er iaf så vi kan snacka lite.

Mitt nummer är 7400711 (Niklas)


GunBlade: 8 mil är kanske lite långt för en fika, men slå gärna en signal så kan vi väl snacka lite!
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Jag är faktiskt i gbg på lördag ändå, träffa klassen och så. Vet inte om jag är ledig runt 15, men ska kolla på det. Var ligger Svingeln förresten?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Tackar för fikainbjudan, tveksam om jag kan dock (och i så fall kommer det med en fru också, men hon är också rollspelare).

Bra insiativ!

-Gunnar (Svingeln är två hållplatser från centralen eller max en kvarts promenad)
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Då kastar jag iväg ett samtal när jag är där. Och om det kommer förhinder likaså. But I'll do my best. Typ, liksom, änna.
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Jag finns hela dagen så om det blir lite senare (eller tidigare) är inte katastrof direkt.

Jag försöker förbereda en liten "Pitch" för en eller ett par idéer jag har som förslag.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Lördag är ingen dag som passar mig bra, en polare har födelsedagsparty då... fast det är inte förrän på kvällen men spelmöten och sådant tenderar ju att ta mycket tid i anspråk.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
I stort funkar lördagar jättebra. Hade tänkt placera min tvättdag på lördagar men jag kan ju ta tiden 11-14 så borde det passa bra med övriga.

/Seinet Wintermute - Vill gärna börja lira igen... har massvis av oanvända tärningar dessutom.
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Lördagar bör fungera fint. Så länge det inte blir för tidigt på morgonen. Första bussen är i gbg runt halv tolv nämligen.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Fast den tänkta tvättiden var redan ockuperad nästa lördag. Fick bli 14-17 igen... får hoppas detta inte ställer till med problem.
 
Top