Spelledare kläder

Är jag bara paranoid eller är tiaran photoshopad på hennes huvud? Kunde de inte hitta någon tjej villig att faktiskt ha på sig den?

Hon sitter ju vid ett uppenbart spelbord och har tom matchande highlights.

Jag tolkar det här som live footage från spel.

Och för er som tror att en SL-tiara bara är en lyxpryl - tärningarna är förstås löstagbara, så att SL kan plocka loss sin T20 och slå för att träffa utan att bryta ögonkontakt med offret spelaren.

Hon sitter ju vid ett uppenbart spelbord och har tom matchande highlights.
Men tittar man nogrant kan man se att vinkel och ljusreflektioner är exakt lika dana i både bilden där den sitter på huvudet och där den hålls i handen. Likaså kan jag inte se vart tiaran går in i hennes hår. (Om du var sarkastisk tar jag tillbaka mitt förtydligande så klart)

Min sambo tyckte länge det var jätteroligt att fråga om jag hade på mig min spelledarhatt när vi spelade.

Vilken hatt det var blev nog aldrig tydligt, men tror hon tänkte att det var en klassisk trollkarlshatt. När vi träffades var hon helt övertygad om att vi var utklädda i full lajv-utstyrsel när vi spelade rollspel. Hon blev på riktigt förvånad över att vi hade vanliga kläder på oss.

I övrigt föredrar jag att spela rollspel i mjukiskläder, vet ej varför, men det känns bäst.
Jag träffar på den här uppfattningen om att rollspelare är utklädda hela tiden. Även de gånger man specificerar att det handlar om bordsrollspel med tärningar och regelböcker. "Men har du sådana där alvöron på dig då, eller?"

Eller när jag sagt att jag också sysslar med cosplay. "Ja, det är väl samma sak?"

---

Men angående ämnet: Jag har väl en tendens att klä upp mig lite grann när jag ska spelleda hemma. Eftersom jag går omkring i sjukhuskläder på jobbet är varje ursäkt att fixa till sig på fritiden bra att ha!

Sen tänker jag på att inte ha något som är för tajt kring armhålorna eller där svettfläckar syns. Jag svettas som en gris när jag spelleder!

Är jag bara paranoid eller är tiaran photoshopad på hennes huvud? Kunde de inte hitta någon tjej villig att faktiskt ha på sig den?
Från en som jobbar mycket med onlineretail med kinesiska företag: Ja, den är garanterat photoshoppad. De gör så, och varför vet jag inte. Jag har översatt hundratals (om inte tusentals) produktsidor som använder exakt samma bild på sin produkt flera gånger, men color swappat eller photoshoppat för att visa olika modeller/färger/varianter osv. It's fucking weird.

Vilka mer kläder vill du ha som spelledare?
Jag har funderat på om en spelledarväst skulle vara användbar. Typ som en hundförarväst.

Särskilt på konvent skulle det nog vara bra för mig, för att hitta mina grejer snabbt och inte slänga ner allt i en ryggsäck.

Annars kanske en sån här midjeväska, anpassad till spelledarens behov. Jag har en sån här på hundpromenaderna, så att jag får med mig all mat, allt godis, alla leksaker, alla reservkoppel, alla plastpåsar, ja det som behövs för en promenad med hundskrällena. Borde funka bra för spelledare också.

Annars kanske en sån här midjeväska, anpassad till spelledarens behov. Jag har en sån här på hundpromenaderna, så att jag får med mig all mat, allt godis, alla leksaker, alla reservkoppel, alla plastpåsar, ja det som behövs för en promenad med hundskrällena. Borde funka bra för spelledare också.
Tärningar i en ficka!
Jelly beans med fruktsmak för spelare som kommer med bra idéer i en annan ficka!
Extratärningar till spelaren som helaa tiden tappar sina i en tredje ficka!
En fidget toy till den där spelaren i en fjärde ficka!
Jelly beans med pruttsmaker för spelare som kommer med dåliga idéer i en femte ficka!
Suddigummin i en sjätte ficka!

Jag tänker mig en klassisk verkmästarrock som den ultimata spelledarutstyrseln. Precis som västarna ovan så har den fickor för nödvändigheter som tärningar, mutgodis och post it-lappar för att skicka hemlisar spelare och SL emellan. Den har även en speciell bröstficka för ett respektingivande antal pennor lätt tillgängliga. Det en sådan rock har, utöver det annan föreslagen klädsel har men som alla andra saknar, är även en naturlig aura av pondus som inte bara är värdig spelledarskapet, utan som även förstärker den på ett självklart sätt.

Back