Ambitiöst. Jag hade älskat om mina spelledare hade klätt ut sig. Så jäkla roligt!Spelade Alien på spelkongressen nu, och spelledaren hade på sig typ en Nostromo-skeppsoverall. Det var första gången jag blev sugen på speciella spelledarkläder.
”Jag bär ingen mask.”"Bara mask" är väl regeln?
När jag spelade CoC på LinCon förra året hade SL kostym och fluga. Det bidrog också till stämningen.Spelade Alien på spelkongressen nu, och spelledaren hade på sig typ en Nostromo-skeppsoverall. Det var första gången jag blev sugen på speciella spelledarkläder.
Finns det en version som en medelålders-OSR-hipster kan bära med värdighet?Jag fick den här annonsen i mitt flöde och tänkte, wow! Jag trodde man bara fick ha mantel som spelledare.
View attachment 27002
Vilka mer kläder vill du ha som spelledare?
Ja. Du ser den på bilden i trådstartenFinns det en version som en medelålders-OSR-hipster kan bära med värdighet?
Är jag bara paranoid eller är tiaran photoshopad på hennes huvud? Kunde de inte hitta någon tjej villig att faktiskt ha på sig den?Jag fick den här annonsen i mitt flöde och tänkte, wow! Jag trodde man bara fick ha mantel som spelledare.
View attachment 27002
Vilka mer kläder vill du ha som spelledare?
Är jag bara paranoid eller är tiaran photoshopad på hennes huvud? Kunde de inte hitta någon tjej villig att faktiskt ha på sig den?
Du påstår det, men där finns bara en D20 så hur noga tittade du egentligen?Awesome krona med D20or till mig > Bild av tjej
Men tittar man nogrant kan man se att vinkel och ljusreflektioner är exakt lika dana i både bilden där den sitter på huvudet och där den hålls i handen. Likaså kan jag inte se vart tiaran går in i hennes hår. (Om du var sarkastisk tar jag tillbaka mitt förtydligande så klart)Hon sitter ju vid ett uppenbart spelbord och har tom matchande highlights.
Jag träffar på den här uppfattningen om att rollspelare är utklädda hela tiden. Även de gånger man specificerar att det handlar om bordsrollspel med tärningar och regelböcker. "Men har du sådana där alvöron på dig då, eller?"Min sambo tyckte länge det var jätteroligt att fråga om jag hade på mig min spelledarhatt när vi spelade.
Vilken hatt det var blev nog aldrig tydligt, men tror hon tänkte att det var en klassisk trollkarlshatt. När vi träffades var hon helt övertygad om att vi var utklädda i full lajv-utstyrsel när vi spelade rollspel. Hon blev på riktigt förvånad över att vi hade vanliga kläder på oss.
I övrigt föredrar jag att spela rollspel i mjukiskläder, vet ej varför, men det känns bäst.
Från en som jobbar mycket med onlineretail med kinesiska företag: Ja, den är garanterat photoshoppad. De gör så, och varför vet jag inte. Jag har översatt hundratals (om inte tusentals) produktsidor som använder exakt samma bild på sin produkt flera gånger, men color swappat eller photoshoppat för att visa olika modeller/färger/varianter osv. It's fucking weird.Är jag bara paranoid eller är tiaran photoshopad på hennes huvud? Kunde de inte hitta någon tjej villig att faktiskt ha på sig den?
Jag har funderat på om en spelledarväst skulle vara användbar. Typ som en hundförarväst.Vilka mer kläder vill du ha som spelledare?
Tärningar i en ficka!Annars kanske en sån här midjeväska, anpassad till spelledarens behov. Jag har en sån här på hundpromenaderna, så att jag får med mig all mat, allt godis, alla leksaker, alla reservkoppel, alla plastpåsar, ja det som behövs för en promenad med hundskrällena. Borde funka bra för spelledare också.
Kanske Western skulle ha en sån med träffmallen!En sådan här tycker jag skulle passa:
Du låter som en spelare som checkar av fickor 3-5 tbh...