Spelledare kläder

Jag kan uppleva att den här hobbyn "drabbas" av samma sak som en annan hobby jag har (Hembryggning). Folk i hobbyn, vill så gärna livnära sig på något relaterat till hobbyn de fastnat i och kommer på mer och mer krystade ideér....
På hembryggarsidan har det historiskt dessutom gjorts av folk som är förhållandevis tidiga stadier i sina ölbryggningsresa.... där viljan är större än kunskaperna. Många av "gadgeterna/lösningarna" som försökt säljas/kickstartas på det området gör slutprodukten sämre...på rent okunskap
Dunning-Kruger is a bitch!!

Jag har ibland varit sugen att skaffa en sån jeansväst och sy på alla patches man fått genom diverse kickstarters, och ha som uniform när jag spelar med ungdomar. Kanske t.om. fixa så att jag har Rollspelsklubbens "logga" på ryggen (vi kallar oss "Rollspelsklubben Två Facklor" eftersom en fackla i Shadowdark varar en timma verklig tid, och vi spelar i 2h åt gången).

1764930231322.png

Min sambo tyckte länge det var jätteroligt att fråga om jag hade på mig min spelledarhatt när vi spelade.

Vilken hatt det var blev nog aldrig tydligt, men tror hon tänkte att det var en klassisk trollkarlshatt. När vi träffades var hon helt övertygad om att vi var utklädda i full lajv-utstyrsel när vi spelade rollspel. Hon blev på riktigt förvånad över att vi hade vanliga kläder på oss.

I övrigt föredrar jag att spela rollspel i mjukiskläder, vet ej varför, men det känns bäst.

Jag har ibland varit sugen att skaffa en sån jeansväst och sy på alla patches man fått genom diverse kickstarters, och ha som uniform när jag spelar med ungdomar. Kanske t.om. fixa så att jag har Rollspelsklubbens "logga" på ryggen (vi kallar oss "Rollspelsklubben Två Facklor" eftersom en fackla i Shadowdark varar en timma verklig tid, och vi spelar i 2h åt gången).

View attachment 27006
Om du fixar detta någongång så måste vi få se bild!

Varför vill ni ha kläder på er? Är det här något Gen Z-grejs mest för att Gen X:arna upprörda genom att kräva påklädda spelledare?
Jag tänker att kläder eliminerar det eventuella ofokus som skapas om man spelleder naken. Jag föredrar ju såklart nakenspel men jag tänker att nya spelare kanske skulle ha svårt att koncentrera sig.

Back