Obligatoriska inlägg:
Den officiella spelledarmasken till Das Schwarze Auge.
View attachment 27003
Och den officiella spelledardräkten till DnD.
View attachment 27004
Jag fick den här annonsen i mitt flöde och tänkte, wow! Jag trodde man bara fick ha mantel som spelledare.
Vilka mer kläder vill du ha som spelledare?
"Om kronan var det du tittade på först så är du en spelledare", eh?

Det finns ju förresten redan en SL-uniform
View attachment 27012
Om du fixar detta någongång så måste vi få se bild!Jag har ibland varit sugen att skaffa en sån jeansväst och sy på alla patches man fått genom diverse kickstarters, och ha som uniform när jag spelar med ungdomar. Kanske t.om. fixa så att jag har Rollspelsklubbens "logga" på ryggen (vi kallar oss "Rollspelsklubben Två Facklor" eftersom en fackla i Shadowdark varar en timma verklig tid, och vi spelar i 2h åt gången).
View attachment 27006
Varför vill ni ha kläder på er? Är det här något Gen Z-grejs mest för att Gen X:arna upprörda genom att kräva påklädda spelledare?Vilka mer kläder vill du ha som spelledare?
Jag tänker att kläder eliminerar det eventuella ofokus som skapas om man spelleder naken. Jag föredrar ju såklart nakenspel men jag tänker att nya spelare kanske skulle ha svårt att koncentrera sig.Varför vill ni ha kläder på er? Är det här något Gen Z-grejs mest för att Gen X:arna upprörda genom att kräva påklädda spelledare?
"Bara mask" är väl regeln?Varför vill ni ha kläder på er? Är det här något Gen Z-grejs mest för att Gen X:arna upprörda genom att kräva påklädda spelledare?