Nekromanti Spelledare i Umeå, se hit!

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Finns det någon/några SL i Umeå som skulle vara intresserad av att sitta tillsammans och bolla idéer och komma på äventyr till olika rollspel, allt efter gruppens önskemål.
Det kan vara ganska svårt att komma på bra äventyrsidéer, men är man några så går det både snabbare OCH det blir bättre=roligare, sedan när de olika grupperna har spelat det så kan vi SL sitta och prata om hur det gick och få oss själva ett gott skratt när vi berättar för varandra om roliga saker som hände.

Maila mig om ni är intresserade. fredrik.tegman@nornan.ac.se

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Kanske det, men det verkar vara så lite genomströmning där (jag har den utlagd där också, men på den korta tid som den har varit här så har den passerat den på kontaktannons) och dessutom så tycker jag att det är rollspelsmakande om man ska göra äventyr, då 'makar' man väl ihop något rollspelsaktigt /images/icons/smile.gif.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Kanske det, även om jag har ganska fullt upp just nu?
När hade du tänkt dig det?
Jag kan tyvärr inte skicka mail, eftersom jag inte sitter på en dator med den möjligheten just nu.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
"Fel forum...Det här inlägget ska vara i kontaktannonsforumet......"

Förstår verkligen att det måste vara fruktansvärt för dig att behöva se CyberJobes inlägg här. Du som alltid skriver så oerhört relevanta inlägg som helt och hållet har med det aktuella forumet att göra... /images/icons/wink.gif
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Knäcker extra...

Han kanske knäcker extra som ordningsvakt /images/icons/smile.gif.

I judge you CyberJobe for your crime against this forum and your sentence is...death.

Japp, en annan är ju den stolta ägaren av Judge Dredd The Roleplaying Game /images/icons/smile.gif

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Judge Dredd

Hmm, är inte Jugde Dredd RPG rätt dåligt? Du som har spelet kan kanske berätta om det var konstig SL eller konstiga regler som gjorde att min RP (och även de andras) fick välja mellan att gilla pappersarbete eller att inte vara rädd för att dö. Även om ingen av oss var någon större karaktärsspelare kändes det lite fattigt... /images/icons/wink.gif
 

neomind

Veteran
Joined
27 Aug 2001
Messages
42
Location
Umeå
Kan vara intresserad senare. Den närmsta tiden kommer mina studier definitivt upphålla mig. Läsperiod 2 lättar det, så då kanske....

/NeoMind
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Tja, det kanske är så att oddsen är större att man faktiskt får kontakt med någon på kontaktannonsforumet, och Caen försökte kanske bara vara vänlig... mer Pontus Kask än Judge Dredd? :)

N-O

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Men CyberJobe hade ju redan skrivit ett inlägg på Kontaktannonsforumet, det kunde ju i så fall varit läge att kolla upp det först. Och desutom tycker jag att inlägget passar in hyfsat bra på rollspelsmakarforumet.
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Clerk Judges

Hmm...jag har inget minne av något papersarbete, karaktärerna var jämt ute på gatan på uppdrag, de kallas ju för streetjudges av en anledning och ja det finns andra också, men jag har inte sett några Clerk Judges i boken /images/icons/smile.gif, men er SL kanske hade sin egen uppfattning om vad Judges gör /images/icons/laugh.gif.
När jag spelledde så gick jag efter regelboken samt hämtade inspiration från alla Judge Dredd tidningar som man läst.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Trodde inte det heller...

Menade bara att Caen kanske inte enbart var ute efter att leka "forum cop". Skulle själv gärna deltaga, men Umeå är för långt från Arvidsjaur bara för det... men om man anordnar något lite större så kanske jag skulle värma upp min Toyota Yarris* och komma ned.

Nightowl

*Världens fånigaste bil.

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Nja. kanske inte. Men det är nog lättare att få någon att haka på om lägger inlägget på kontaktannonsforumet....Helt enkelt för att det är mer folk som "är ute efter något" som är där. Det var mer så jag menade, om du förstår vad jag menar.

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Re: Clerk Judges

Har för mig från tidningarna och spelet att man var tvungen att skriva rapporter efter att man varit ute och gjort stan säker (?). Var man en orädd Jugde Dredd-tuffing sket man dock i pappersarbetet, fick skäll av chefen och koncentrerade sig på att bunta ihop gangstrar. I spelet kunde man välja att inte utsätta sig för de värsta farorna men då skulle man också tvingas utstå att vara en "kontorstönt". Själv spelade jag givetvis en tuffing som inte var rädd för att dö! /images/icons/smile.gif

"er SL kanske hade sin egen uppfattning"

Det hade han säkert. En av de största knäppskallar jag träffat, och den enda person som betett sig så illa under ett spelmöte att jag fått skicka hem honom.
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Re: Clerk Judges

Självklart ska man spela tuffingar i Judge Dredd, fattas bara annat.
Aj då, låter inte som en SL jag skulle vilja ha

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 
Top