Nekromanti Spelledare för rollspelet På Flykt

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Efter ett tags funderande över om det platsar bättre under "Off topic" eller under "Rollspel" eller kanske under "Kultur" tycker jag ändå att det passar bäst här. Tycker maestro Moderator att det är jätte fel - var snäll och move it.

Jag vet inte om det redan har postats här (jag har inte varit här mycket på sistone). I fall det har inte gjorts gör jag det nu, nån kanske tycker det är intressant. I fall det har, gäller som ovan - det är fritt fram att moderera bort tråden.


Följande är en kopia från Röda Korsets webbsida. Mer info finns också här: http://rkuf.se/vad-vi-gor/pa-flykt/

Bli spelledare för rollspelet På Flykt!

Vill du vara den som knyter näven i fickan. Eller vill du vara den som gör något?
Län: Hela landet
Ort: Hela landet

Sista ansökningsdatum: 2015-12-04

Ansök

Kort om uppdraget

Du är spelledare och processleder skolklasser på högstadiet och gymnasiet i Ungdomsförbundets rollspel På Flykt.
Uppdragsbeskrivning

Vill du vara den som knyter näven i fickan. Eller vill du vara den som gör något?

Vi söker dig som vill medvetandegöra unga om rätten till asyl och motverka främlingsfientlighet.

Som frivillig spelledare kommer du leda det text- och upplevelsebaserade rollspelet "På Flykt" för skolelever och andra intresserade. I uppdraget ingår utbildning där du får lära dig att leda rollspelet och diskussionerna efter spelet.

Efter utbildningen håller du spelet ute på skolor tillsammans med en van spelledare.

Gå in www.rkuf.se för att läsa mer om På Flykt och uppdraget som spelledare.
Har du bestämt dig för att vara den som gör något? Tveka inte - anmäl ditt intresse idag!

Praktiska detaljer

• Du rekommenderas vara mellan 18 till 31 år.
• Du har ett intresse för att jobba med ungdomar och mänskliga rättigheter.
• Du kan ta på dig uppdrag dagtid under veckodagar.
• Du bör kunna engagera dig minst under ett år, men minimum under en termin.
• Du kan vid behov resa till olika ställen i landet för att ta på dig uppdrag.

Vi har 4 utbildningar i höst. Du är välkommen att anmäla ditt intresse oavsett var i landet du bor!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,749
Location
Göteborg
Så djävla tufft. Skulle gärna anmäla mig, men jag är lite i det övre ålersspannet (fast jag är 31 i en månad till!) och har nog inte tid att ta mig an uppdrag under dagtid på veckodagar. Men tufft! Skulle gärna få tag på spelet och spela det med den vanliga spelgruppen. Men man behöver nog utbildningen för att kunna göra det ordentligt.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag är ju ganska långt över den rekommenderade åldern med mina 42 år men om ni inte hittar tillräckligt många med rätt meriter så är jag intresserad.
 
Top