PROMOTION Spelhyllan pratar OSR med Björn Wärmedal!

Khan

Kondottiär
@Björn Wärmedal hälsar på i Spelhyllan!

Vi pratar om spelstilen OSR i allmänhet, mestadels manifesterat genom spelet Labyrinth Lord och konventet Grottröj (som ju arrangeras av Björn) i Umeå. Mängder med tips till både spelledare, dungeonbyggare och nybörjare som vill in i OSR-svängen utlovas. Dessutom nämner vi OSRic, Lady Blackbird, Traveller, allra första DnD och många fler spel i förbifarten.

Den som inte lyssnar till slutet får inte höra en påminnelse om sällskapet PBS:s tävling i ettbladsscenarioskrivande!

Bra snack! :)
Nyfiken på:
Får din cleric spell på level 1 @Björn Wärmedal? LL har det i boken, vilket är egenpåhittat initiativ. Eller flyttar du ner allt ett snäpp (1 lvl 1-slot på level 2)?
Jag låter den ha en spell på lvl 1 :) Jag vet att det är oortodoxt, men annars är den bara en nerfad fighter i en hel level, och många lever inte länge nog att levla upp.

Jag låter den ha en spell på lvl 1 :) Jag vet att det är oortodoxt, men annars är den bara en nerfad fighter i en hel level, och många lever inte länge nog att levla upp.
Men visst får clerics inte spell på level 1 i din digitala generator? Kan minnas fel där.

Jao, clericen har ju turn undead omgående och med lvl1-slot först på cleric lvl 2 har ju RP:n visat sig värdig sitt kall, så det är ju lite tematiskt att köra ortodoxt. Men fattar tänket.

Bra avsnitt! Synd att det bara varade i en halvtimme. Hade gärna hört er prata om olika kampanjer och äventyrsmoduler också.
Vill en prata om kampanjer och köpemoduler är jag inte rätt person :D Jag har skrivit nästan allt jag spellett i genren själv, med undantag för Within the Radiant Dome och House of Roghat Demazien. Möjligen någon mer jag inte minns också.

Back