Nekromanti Spelgrupp sökes Kristianstad

Glasgow_kiss

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
117
Location
Göteborg
Söker en spelgrupp att gå med eller intresserade spelare till att skapa en ny grupp i Kristianstad och närområde.

Själv är jag intresserad av rollspel med fantasytema i form av medeltid/magi osv ni fattar vad jag menar.

Jag är själv ingen jätte erfaren rollspelare men har spelat en hel del på somrarna under ca en 3 års period när jag var 14-17.
Jag är numera 22 och studerar i staden, Jag kan tänka mig att träffas allt från 1 gång/månad till 2ggr/vecka.

Jag kan även tänka mig att spelleda då jag har lite intresse av detta om ingen annan har lust, däremot kan jag inte lova någon toppkvalité i början men jag lär mig snabbt och kommer i så fall läsa mig in på ämnet nogrannt.

Tack för mig, hoppas jag får några svar
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
238
Location
Helsingborg
Kul att se att rollspel fortfarande lever i Kristianstad. Jag själv bor inte i Kristianstad med omnejd än, men vi letar hus där.
När det väl beger sig så är jag intresserad av att gå med eller starta upp en klubb själv, det vore roligt. Jag kan kanske även få med mig några av mina gamla gamla rollspelspolare. =)
 

Glasgow_kiss

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
117
Location
Göteborg
Det vore otroligt roligt. Jag vet åtminstone att det lever för 1 person, hehe. Jag var i kontakt med en annan person i höstas men den gruppen var dessvärre stängd och inte intresserad av något nytt. Själv har jag letat spelgrupp sedan jag flyttade ner hit för ca 1 ½ år sedan så vore kul att äntligen få börja igen :)
 

Glasgow_kiss

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
117
Location
Göteborg
Istället för att skapa en ny tråd tänkte jag bumpa upp denna här (vet ej om den kommer hamna på förstasidan av "Evenemang och kontakt" men jag gör ett försök). Vi är för tillfället en spelgrupp i Kristianstad på fyra personer (inkl mig som spelledare) som har spelat i några månader tillsammans och undrar om det finns 1-2 till som har lust att vara med.

Jag är ny som spelledare men hittills har ingen i gruppen klagat åtminstone och jag uppmanar till konstruktiv kritik, ingen är perfekt.

Spelet som gäller är Eon IV (vi spelar Eon III nu men kommer att byta såfort jag har fått grundboken och jag har läst in mig på den).

Vi spelar varje/varannan helg och ibland nån vardagskväll beroende på hur alla kan (max en gång i veckan, minst en gång varannan vecka) och ser gärna att även du kan detta. Blir vi 5 spelare skulle vi möjligtvis kunna bestämma oss för ett fast schema och köra sålänge minst 3 spelare dyker upp.

Vi spelar i centrala Kristianstad.

Det finns katt där vi spelar.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
*räcker upp handen*

Jag och min kompis har under en längre tid (tekniskt sätt 10 år, men mer specifikt de senaste 3 något åren) haft tankar på att vi måste försöka få tag på andra att spela med. Eftersom vi bara är 3 personer, och den tredje (min kompis yngre bror) är den som mer eller mindre har avgjort om vi rollspelar eller inte (pga att han började pluggar på annan ort för några år sedan, plus jobbar/jobbat i restaurang, och festar så klart, och att han så klart har egna kompisar mm, som han fördela sin tid till). Sist vi spelade rollspel dock var... ja, jag minns inte riktigt... :p Vi två spelade lite Necrumunda i helgen dock (vi har precis återinförskaffat det, köpte det av en annan av våra tidigare spelkompisar... visade sig att en rätt stor del av figurerna var våra egna :rolleyes:)

I alla fall... vi två är lite av gamla rollspels veteraner, jag är 35, han 36. Jag har spelat sedan väldigt tidigt 1996 (dock är min "skådespelar" förmåga inte den bästa), han sedan en mängd år innan dess. Den absolut största majoriteten av rollspel som vi har spelar är Drakar och Demoner (oftast 91 års version tror jag det är, men det är nog igentligen en stor blandning av versioner som vi spelar), och Eon. Eon har varit huvudspelet under de senaste ca 10 åren för oss 3. Jag och min kompis har spelat diverse andra rollspel också, och vi har båda två lajvat Vampire The Masqurade några gånger (3 för mig, fler för honnom). Vi har också spelat en mängd olika figurbaserade spel, som WH40K, lite WH Fantasy Battles för mig, Necromunda, Mordheim, Battlefleet Gothic... och specielt Blood Bowl som vi nog spelade mest utav spelen, så länge våran spelgrupp höll ihop i alla fall (mellan sent 95/tidigt 96 till ca 2002-2004'ish).

Eon har vi båda spelat sedan kort efter det först släpptes (så sedan sent 96 eller tidigt 97). Versionen vi spelat mest är andra editionen, mest för att det kändes onödigt att skaffa III då vi under många år inte spelade alls, och att vi dessutom bara varit 2-3 spelare under de senaste 6-10 åren. Vi två har spelar III en gång för ett par år sedan. Dock så kommer vi båda ha Eon IV, och Spelpaketet på bok, när de till slut kommer ut, eftersom jag tog del i crowdfunding kampanjen... där jag införskaffade ett exemplar var till oss.

För närvarande bor jag utanför Kristianstad (Östra Sönnarslöv), och har ingen lätt tillgång till buss. Så under helgen måste jag köras till Everöd (eftersom jag inte har körkort) där jag kan ta bussen för att kunna ta mig in till stan, och under veckodagarna så åker jag med in på morgonen när andra kör till sitt jobb. Men så länge jag vet i förväg när det ska spelas så är det oftast inga problem. Jag håller på att försöka flytta tillbaka in till stan dock, men när det kan tänkas hända vet jag inte (kan ta år tyvärr). Min kompis dock bor på Gamlegården ute på Näsby, så där borde det inte vara några problem alls för honom.

När det gäller katt... inga problem. Jag tycker om katter själv, och dom verkar inte ha några problem med mig. Och min kompis är en "vän av katter"... så pass så att katter, som folk påstår är aggressiva/skygga när det gäller främlingar, kommer ofta fram till honom som om dom kände honom. Han har två katter själv också.


Utöver det... "in person" är jag generelt inte så snackig som mina forumsinlägg kan måla mig. Det kan hända att jag babblar på om man snackar om något som jag verkligen gillar. Men generellt sätt är jag någerlunda tystlåten, och mer tänker igenom vad jag ska säga eller göra innan jag säger/gör det, så du behöver inte oroa dig över om jag kommer "ta över" för att jag tjatar på eller något. XD Vi är båda två rätt lugna och layed back typ av personer också.

Jaja... nu har jag babblat på en hel del... så... [/sales pitch] :rolleyes:
 
Top