Nekromanti Spelgrupp sökes i Västerås!

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Till att börja med söker jag bara ett gäng trevliga personer att spela rollspel med på den lokala spelhålan Västerås Äventyrssällskap i Västerås. Eller hemma hos någon går också bra. Eller i annan lämplig lokal. It matters not.

Jag kan vara spelare eller spelledare, it matters not.

HUR ni spelar är inte heller så viktigt, jag kan för det mesta anpassa mig till gruppens spelstil, men jag vill helst hålla snacket "in-game", dvs inte plötsligt prat om gårdagens hockeymatch och sånt. Någorlunda seriöst alltså.

What DOES matter är VAD ni spelar eller vad ni VILL spela.

Vad spelar ni nu? Planerar ni att börja spela andra spel? Eller kör ni med något eget system/spelvärld?

Jag har själv två spelvärldar tillgängliga, samt ett eget spelsystem. Spelvärldarna håller jag helst för mig själv, dvs jag vill spelleda i dem men inte spela i dem själv. Spelsystemet däremot "lånar" jag gärna ut till valfritt spel eller spelgrupp. Det är ganska minimalt och täcker det nödvändigaste, men inte så mycket mer. Det är att betrakta mer som en grundstomme som kan byggas på, än som ett komplett system, men det är väldigt litet, enkelt och smidigt, sammanfattat på två A4-sidor.

Nu hoppas jag att någon hör av sig, så man får spela igen. :gremlaugh:
 
Top