Nekromanti Spelgrupp sökes i Linköping

UrsusRabarber

Veteran
Joined
16 Apr 2016
Messages
8
Hej!

Jag söker en spelgrupp i Linköping att spela lite rollspel med. Har spelat lite olika varianter under ca ett års tid över roll20, främst DnD 5e, och prövar gärna nya spel av olika slag. Jag kan spelleda om sådant behov finns och jag är bekväm med systemet.

Om mig som person kan väl sägas att jag är i övre 20-årsåldern, hel och ren och inte alls odräglig att ha och göra med.
Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, så det får räcka så. Finns det någon etablerad grupp som har plats för en till, eller någon som vill dra ihop något, hör gärna av er!

/Björn
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Oh! En Linköpingsforumit! I like! Vi är en hel hög forumiter i Linköping, en del av oss spelar till och med rollspel ihop!
Just nu har jag tyvärr fullt upp men ville i alla fall säga hej! Välkommen hit!

/Cissi
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Välkommen!

Jag tvekade lite med att skriva något för jag är inte helt säker på om jag tänker försöka få ihop en ny spelgrupp eller inte. Jag spelledde mycket förr och det tog typ 15 år innan jag kom till skott med att krafsa ihop nytt folk att spela med. Tyvärr är intresset för spel i denna grupp blivit rätt svalt så jag är inte säker på om jag ska försöka få liv i denna grupp, utöka gruppen, hitta helt nytt folk att spela med eller börja samla frimärken istället.

Är det ok om jag skriver en rad till dig när/om jag känner att det är dax att spela? Dvs om du överhuvudtaget är intresserad av att ha en spelledare som passerat 40...
 

UrsusRabarber

Veteran
Joined
16 Apr 2016
Messages
8
Du får jättegärna klämma iväg ett meddelande om du känner för att spela igen och tycker det kan finnas plats för mig. Det låter ju som du har åtminstone 20 år kvar tills det är dags att bli filatelist iaf.
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
I will!

Jag var tvungen att googla "filatelist" så det verkar som om jag inte är i riskzonen för att börja med att samla frimärken än i alla fall :)
 

CapteinCupcake

Veteran
Joined
21 Apr 2016
Messages
2
Hej! tänkte slinka in här och meddela att jag delar din önskan att hitta en rollspelsgrupp i linköping!^^
Jag har erfarenhet med pathfinder Eon DnD å lite mer. Jag kan tänka mig att spelleda om det är något som jag kan väl men sitter nog helst i spelar sätet. Jag kommer vara tillgänglig till och från här i sommaren men hoppas man kan spendera fritiden med något såhär roligt. :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Snart är det ju LinCon. Dyk upp där och fråga folk var de är ifrån. Risken är stor att du stöter på en del Linköpingsbor.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Sen kan du alltid komma förbi Lincon puben den 4/5, nu vet jag inte hur många som kommer dyka upp där men forumölar är alltid ett bra sätt att träffa rollspelare på.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Eftersom jag har mer tid än de andra jag spelar med så är jag också intresserad av spelgrupp. Nästan all min spelerfarenhet är olika varianter av Eon men jag har spelat lite annat (fast det är typ försumbart) men provar gärna något nytt.
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
RollforFumble;n175651 said:
Jag tvekade lite med att skriva något för jag är inte helt säker på om jag tänker försöka få ihop en ny spelgrupp eller inte. Jag spelledde mycket förr och det tog typ 15 år innan jag kom till skott med att krafsa ihop nytt folk att spela med. Tyvärr är intresset för spel i denna grupp blivit rätt svalt så jag är inte säker på om jag ska försöka få liv i denna grupp, utöka gruppen, hitta helt nytt folk att spela med eller börja samla frimärken istället.

Är det ok om jag skriver en rad till dig när/om jag känner att det är dax att spela? Dvs om du överhuvudtaget är intresserad av att ha en spelledare som passerat 40...
Nu har jag funderat klart!

Det skulle inte skada med lite nytt folk i min spelgrupp för att få lite liv i den. Jag har tröttnat på att tjata på folk för att få till ett spelmöte, så det vore trevligt med folk som självmant är sugna på att spela :) Det har även varit lite problem med att folk verkar tro att man måste spela rollspel som om det vore ett datorspel - Koboldspel som vi kallade det förr :/

Min kick får jag från att vara spelledare och har erfarenhet från en hel del av de äldre spelen. Förr i tiden spelledde jag det mesta från Äventyrsspel, men även Western, Eon, DoD 3,5 och Call of Cthulhu. Går jag riktigt lång tillbaka så började det hela med "Den röda lådan", dvs den svenska översättningen av D&D. Sedan blev det ett avbrott på ungefär 15 år innan jag samlade ihop min nuvarande grupp där vi spelat lite olika spel som t.ex. Pathfinder, Gemini, Call of Cthulhu, DoD 91.

Jag är öppen för att spelleda det mesta. Några ideer jag haft är att börja spela igenom de gamla alstren från Äventyrsspel eller kanske dra igång "The Enemy Within" i warhammer.

Skriv en rad om någon är sugen på att gå med i vår facebookgrupp. Gruppen innehåller även
en hel del folk som inte brukar vara med och spela, men det är ok att vara med ändå :)
 

UrsusRabarber

Veteran
Joined
16 Apr 2016
Messages
8
Det tog ju bra fart det här :)

Jag får se till att dyka upp någon dag på LinCon iaf, har knappast tid hela helgen...

RollforFumble;n177838 said:
Nu har jag funderat klart!
[...]
Skriv en rad om någon är sugen på att gå med i vår facebookgrupp. Gruppen innehåller även
en hel del folk som inte brukar vara med och spela, men det är ok att vara med ändå :)
Jag är helt klart sugen! Skicka PM så listar vi ut resten :cool:
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Jag är gärna med i facebookgruppen så får vi se vad det lider. Kommer snart ha mycket mer fritid :)
 

Nico

Veteran
Joined
2 Aug 2015
Messages
9
Försöker smyga mig in då jag också letar grupp i Linköping. Har lite erfarenhet av Mutant och D&D från mina tonår men har sen dess (är 36 år) enbart lirat den pixlade varianten av rollspel. Har nu senaste året varit sugen på att återvända till papper och penna. Kan tänka mig att lira det mesta, så länge det finns tillfälle att vara nybörjare på nytt. Utöver skiftarbete (och studier) är jag rätt tillgänglig.
 
Top