Nekromanti Spelgrupp i Linköping

Nico

Veteran
Joined
2 Aug 2015
Messages
9
Hej!

Har hängt de senaste åren i Linköping pga läkarstudier. Är fast här i åtminstone 2 år till och tänkte att lite rollspel nog kan hjälpa att fördriva tiden. Kortfattat så är jag en 36-årig bokmal med rötter söder om Stockholm. Som person skulle jag säga att lugn, pragmatism och vetgirighet är utmärkande drag för mig. Lite fler detaljer återfinnes i min profil.

Tyvärr är min erfarenhet av rollspel begränsad till en del Mutant och Drakar och Demoner i tonåren. Har mestadels spelat de datoriserade varianterna. Önskar nu rätta till denna kvot, förutsatt att det finns någon där ute som kan tänka sig ta in en medelålders nybörjare. Har inga speciella preferenser angående spel, dock är jag nog mest bevandrad i fantasy/scifi/postapokalyps rent kulturellt sett. Vore även hyggligt med en icke alltför brant inlärningskurva såhär till en början.

MVH / Nico
 

groffa

Veteran
Joined
11 Jun 2012
Messages
19
Location
Linköping
Hej Nico!

Kapar din tråd lite grand eftersom jag precis tänkte göra ett likadant inlägg. Söker också spelgrupp i Linköping, som spelare.

Är 33-årig småbarnsförälder, med en dotter som somnar ganska tidigt på kvällarna (så spel på vardagskvällar torde inte vara något problem).

Mest familjär med D&D (dvs Dungeons and Dragons), är sugen på att testa 5e. I övrigt har jag mest haft span på OSR-spel (Lamentation of the Flame Princess, Swords & Wizardry, osv.) men inte spelat dessa nämnvärt. Spelar helst lofi fantasy eller Gamma World-scifi.

/Jens
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hej! Välkomna till Forumet. Vi är ganska många spelare i Linköpingstrakten så det borde inte vara ett problem att hitta en grupp. Om inte annat så finns det säkert flera som skulle vara sugna på att träffa er och kanske spela lite brädspel eller snacka lite. För att börja knyta lite kontakter. Själv är jag med i en grupp just nu som spelar Star wars men har spelat DoD, WoD och Eon. Hör av er om ni vill ses!

/Cissi
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Cissi;n194803 said:
Hej! Välkomna till Forumet. Vi är ganska många spelare i Linköpingstrakten så det borde inte vara ett problem att hitta en grupp. Om inte annat så finns det säkert flera som skulle vara sugna på att träffa er och kanske spela lite brädspel eller snacka lite. För att börja knyta lite kontakter. Själv är jag med i en grupp just nu som spelar Star wars men har spelat DoD, WoD och Eon. Hör av er om ni vill ses!

/Cissi
Ja att köra någon forumiter-i-linköping-dejt och spela brädspel låter som en kul grej. Det borde till och med jag ha tid med någon gång.
 

Nico

Veteran
Joined
2 Aug 2015
Messages
9
Alltid härligt med respons när man ropar ut i etern!

@groffa: Det är bara att kapa på, jag gjorde detsamma med en tidigare Linkan-tråd. Har ingen erfarenhet av D&D (gissar att Baldurs Gate på PC inte räknas) men är öppen för att testa. Också sneglat på OSR; har skummat igenom Lamentation och Svärd & Svartkonst verkar intressant. Jag har inga barn själv men har en klasskompis som också är småbarnsförälder och sugen på att återuppta rollspelandet. Om jag får med honom kanske ni kan utbyta knep för hur man bäst avlägsnar T10:or ur näsborrar.

@Cissi & Feuflux. En brädspelskväll låter som en suvve idé för att bekanta sig med spelare i närområdet. Har ni förslag på plats och tid för sådan aktivitet? Enda verksamheten som jag känner till är Kafé Myran (vilket jag tyvärr ej besökt ännu).
 

UrsusRabarber

Veteran
Joined
16 Apr 2016
Messages
8
Hej,

Jag skulle också vara väldigt intresserad av att starta upp något eller gå med i en existerande grupp. Har erfarenhet av lite olika spel, men mestadels DnD 5e, Apocalypse World samt varianter av FATE core. Det skulle vara kul med en brädspelskväll faktiskt, slå lite tärningar och träffa folk. Om vi kan få igång en grupp från det ju ännu bättre :)
 

Nico

Veteran
Joined
2 Aug 2015
Messages
9
Japp, nu när jag dragit igång tråden så ska jag göra ett försök att knyta ihop också så det inte rinner ut i sanden. Jag ser i alla fall två alternativ:

1. Ovan föreslagen brädspelskväll. Låter riktigt roligt. Dessvärre har jag inget bräde att bidra med och lokalmässigt är det också knapert med spartansk inredd student-1:a (inte ens kaffebryggare). Så om nån av er har tillgång till lämpligt brädspel eller lokal är det bara att hojta till.

2. En hederlig svenne-fika. Mycket i livet kan klaras ut över en kaffe och ostmacka, så även ett eventuellt bildande av spelgrupp. Detta alternativ verkar ju mindre skoj än brädspel, men har fördelen att det inte kräver planering.

Stäm in om något alternativ passar eller om ni har egna förslag (hoppborg? forsränning? whiskyprovning?) på "teambuilding". Jag är mest sugen på att börja spela, spelar ingen större roll hur jag tar mig dit.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Den sjuttonde september är det brädspelskväll hemma hos mig! Se tråd i evenemangdforumet!
 

UrsusRabarber

Veteran
Joined
16 Apr 2016
Messages
8
Mot slutet av kvällen igår så anmälde mig jag som frivillig att spelleda lite DnD 5e om vi fick ihop ett gäng. Det är ju flera som uttryckt intresse, så det ska väl inte vara omöjligt.
Vad sägs om att samtliga som är intresserade PM:ar sin e-postadress till mig så kan vi börja försöka ordna något?
 

Tacokatten

Veteran
Joined
16 Apr 2019
Messages
5
Hej hallå,
Bor ni kvar i Linköping?
Söker en till spelgrupp :) Precis börjat med rollspel. Men min nuvarande grupp ses kanske varannan månad :(
 

Nico

Veteran
Joined
2 Aug 2015
Messages
9
Ursäkta sent svar, är inte inne här så ofta. Kör inte längre i Linkan, bor i Visby nuförtiden. Såg din nya tråd, önskar lycka till med att hitta grupp.
 
Top